Kaip įveikti mėšlungi

Kaip įveikti mėšlungi

Staigūs nevalingi raumenų traukuliai sukelia labai stiprų skausmą, bet grėsmę gyvybei kelia tik tuo atveju, jeigu žmogus tuo metu yra vandenyje. Ko

Kaip sumažinti randą
Kaip nusimegzti kojines
Kaip paskatinti blakstienų augimą
Kaip apsisaugoti nuo uodų

Staigūs nevalingi raumenų traukuliai sukelia labai stiprų skausmą, bet grėsmę gyvybei kelia tik tuo atveju, jeigu žmogus tuo metu yra vandenyje.

Kojų raumenų mėšlungis dažnai vargina sportininkus, kurie išeikvoja glikogeno (Kepenyse ir raumenyse kaupiama gliukozės forma) atsargas įntentyvių treniruočių metu ir netenka kalio bei druskos gausiai prakaituodami; žmones, nuo aukšto kraujo spaudimo gydomus beta blokatoriais ir diuretikais, skatinančiais kalio išsiskyrimą su šlapimu.

Valgykite produktus, turinčius daug kalio. Kasdienė porcija džiovintų vaisių, stiklinė pomidorų sulčių, citrusinių vaisių sulčių ar pieno, meliono riekelė, apelsinas ar bananas gali palengvinti raumenų mėšlungį ir apsaugoti nuo jo pasikartojimo. Kofeinas bei nikotinas sutraukia kraujagysles, pablogina kraujo priplūdimą į raumenis ir sukelia spazmus. Jeigu rūkote ir jus dažnai vargina mėšlungis, pasistenkite atsikratyti šio žalingo įpročio; taip pat rinkitės gėrimus be kofeino.

Žmonės, kurie priversti ilgą laiką gulėti lovoje ar nesikelti nuo kėdės, dažnai kenčia nuo kojų raumenų mėšlungio. Be mitybos, geriausia priemonė nuo jo yra reguliari mankšta, tonizuojanti raumenis ir gerinti kraujo apytaką. Pabandykite daug kartų greitai suglausti ir išskėsti kojų pirštus; ištieskite koją, pakelkite pėda aukštyn, įtempkite ir greitai lankstykite pirštus. Šiuos pratimus kartokite visą dieną.
Retkarčiais pasireiškiantis raumenų mėšlungis, kuris praeina per keletą minučių, pavojaus nekelia. Dėl dažno ar ilgai trunkančio mėšlungio ir spazmų reikėtų kreiptis į gydytoją, ypač – vyresniems žmonėms.

 

O ką daryti, užėjus mėšlungiui?

• Jei įmanoma, pirmiausia reikia stengtis ištempti pažeistą raumenų grupę.

• Esant blauzdos raumenų spazmui (mėšlungiui), reikia aktyviai rankomis lenkti pėdos pirštus į save. Tai gali padaryti ir šalia esantis kitas žmogus, dažnai to pakanka, kad sutrauktas raumuo atsipalaiduotų.
Taip pat tinka aktyvus pažeistos raumenų grupės masažas, ledo kompresas.
Galima tiesiog atsistoti, ir remtis tai ant pirštų, tai ant pėdos ir taip kelis kartus.

• Jeigu mėšlungis sutraukė ranką, ištieskite pirštus, net jeigu tai atrodo neįmanoma, spauskite jų pagalvėles, ištempkite raumenis ir pamasažuokite.

• Jeigu mėšlungis sutraukė kojos pirštus, atsistokite remdamiesi visa pėda ir įtempkite pirštus arba atvirkščiai, atsisėskite ir ranka lenkite kojos pirštus kelio link, pamasažuokite pėdos raumenis.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0