Kas yra protarpinis badavimas – fastingas

Kas yra protarpinis badavimas – fastingas

Kaip per savaitę atsikratyti 5 kilogramų
Kaip laikytis iškrovos dietos
Kaip laikytis agurkų dietos
Kaip maitintis pagal grikių dietą
Kaip maitintis pagal angelo dietą

Protarpinis badavimas arba angliškai – time-restricted eating. Dar trumpiau tiesiog fastingas arba badavimas. Kad būtų aiškiau tai tiesiog valgymo rėžimas, kai valgoma 8 valandas per dieną, o 16 valandų nieko nevalgome tik geriame ir tai skysčius kurie neturi kalorijų ar cukraus. Kiti šį būda vadina tiesiog apribotu valgymu. Tad šiandien ir aptarsime kas tai yra ir kaip tas veikia.

Protarpinis badavimas pagrinde skirtas viršsvorio turintiems žmonėms, puikia tinka diabetikams, bei naudojamas žmonių kurie turi daug ligų ar alergijų maistui. Užsieni protarpinis badavimas tik daug didesniais protokolais naudojamas ir žmonių kurie serga vėžiniais susirgimais. Dalis mokslininkų mano, kad ši mitybos rūšis šiek tiek sumažina galimybes susirgti onkologinėmis ligomis, o kartu stabilizuoja ir insulino šuolius, kasos fermento gamybą, tačiau čia dar nėra vieningos nuomonės ir kas tinka vienam, nebutinai tiks visiems.

Kaip veikia protarpinis badavimas – fastingas

Protarpinis badavimas nėra tikra dieta čia nereikia skaičiuoti kalorijų ar suvartojamų maisto medžiagų kiekio. Nereikia pratintis prie jokio individualaus maitinimosi grafiko, tereikia valgyti tam tikru laiku. Čia tikrai nejausite alkio jausmo, nes 8 valandas per dieną galėsite valgyti tiek kiek norėsite. Čia galioja taisyklė svarbu ne ką valgai, o kada valgai. Tačiau norint pasiekti gerų rezultatų jaustis sveikai, geriau rinktis sveikesnį maistą.

kaip veikia fastingas

kaip veikia fastingas

Vienas populiariausių fastingo protokolų yra 16:8.  Tai reiškia 16 valandų badavimo ir 8 valandos, kurios yra „valgymo langas“. Tvarkaraštį galima modifikuoti įvairiai, didinti ir mažinti valgymo langą pagal poreikius. Tačiau kūnui persijungti į badavimo būseną reikia apie 12 valandų, todėl minimumas, rekomenduotinas pradedantiesiems, yra 14:10.

Vienas didžiausių privalumų kasdienybei yra toks, jog valgyti reikia tik du kartus per dieną, o tai leidžia efektyviau išnaudoti savo laiką ir valdyti energijos lygį. Taikant 16:8, paprasčiausia yra nevalgyti pusryčių, kas leidžia nukirpti bent pusvalandį ryte ir ilgiau pamiegoti 🙂 16:8 protokolas suteikia puikia galimybę deginti kūno riebalų rezervą.

Apribojus valgymo laiką organizmas adaptuojasi naudoti organizme sukauptas energijos atsargas iš glikogeno (tokioje formoje organizmas saugo angliavandenius) bei riebalų, kasos ląstelęs gauna poilsio nes reikia gaminti mažiau insulino, taip pat “pailsi” kepenys, kurios vaidina labai svarbų vaidmeni metabolizuojant ir reguliuojant gliukozę (kraujo cukrų).

Taip organizmas nakties metu, pradeda naudoti jūsų organizmo riebalų rezervus (riebalinis audinys), ko pasekoje mažėja Jūsų svoris.

Yra ištirta, jog badavimo metu ląstelėse stimuliuojami autofagijos procesai, kitaip tariant – vyksta jų regenaracija („išsivalymas“).

Praktikuojant fastingą, ne mažiau svarbu palaikyti ir optimalų fizinį aktyvumą. Be to, būtina adekvačiai įvertinti gaunamų maistinių medžiagų kiekį, rinktis sveiką, mažiau apdorotą ir cukraus turintį maistą.

Kada protarpinis badavimas netinka

Protarpinis badavimas nėra rekomenduojamas šeimą planuojančioms, nėščioms ar krūtimi maitinančioms moterims. Taip pat –  vaikams bei paaugliams, bei sergantiems lėtinėmis, ūminėmis ligomis, turintiems skrandžio ir žarnyno sutrikimų.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0