Kaip tinkamai pusryčiauti? Ką rinktis pusryčiams?

Kaip tinkamai pusryčiauti? Ką rinktis pusryčiams?

Kaip iškepti pyragą su vištiena ir brokoliais
Kaip marinuoti agurkus
Kaip pagaminti svogūnų žiedus tešloje
Kaip pagaminti Cappuccino namie
Kaip iškepti avižinius sausainius

Kaip tinkamai pusryčiauti? Ką rinktis pusryčiams?

Kad visai dienai užtektų energijos ir jėgų, geriausia rinktis maistingus ir visaverčius pusryčius.

Lietuvoje jau nuo labai senų laikų pusryčiai užėmė ypatingą vietą ir jiems buvo suteikiama didelė svarba. Dar tuomet, kai Lietuvą valdė didingi kunigaikščiai, pusryčiams nebuvo gailima nei dėmesio, nei laiko, nei pastangų jiems paruošti. Netgi yra išlikusių pasakojimų apie to meto pusryčių ritualą – tai prilygo kelių veiksmų pasirodymui puošniame teatre. Kunigaikščių stalai buvo gausiai nukrauti padėklais su įvairiausiu maistu, prie stalo buvo galima sėsti tik pasipuošus elegantiškais drabužiais, o pats pusryčiavimo ritualas trukdavo daugiau nei dvi valandas…

Dabartinis gyvenimo tempas, susiformavę nauji pomėgiai ir iš įvairių pasaulio šalių plūstančios maisto mados pakeitė ir lietuviško pusryčiavimo įpročius. Vis dėlto jų svarba abejoti nereikėtų.

Ką rinktis pusryčiams?

Dažniausiai manoma ir norima, kad pusryčius – rytinį dienos maistą – sudarytų pasirinktas vienas (dažniausiai lengvas) patiekalas ir šaltas arba karštas gėrimas (kava / arbata arba sultys).

Galima džiaugtis, kad šiuolaikinių pusryčių pasirinkimas yra labai platus – pritaikytas kiekvieno pasirinktam gyvenimo būdui, poreikiams ir norams. Pavyzdžiui, propaguojant sveiką gyvenimo būdą, galima rinktis avižinę, miežinę ar grikių košę, kurios išsiskiria skaidulinių medžiagų, mineralinių medžiagų, vitaminų, augalinių baltymų, sudėtingųjų angliavandenių gausa. Taip pat dažnas pasirinkimas – pieno produktai, ypač varškė (varškės sūris, varškėčiai ir kt.), pagardinta šaldytomis uogomis. Kulinarijos ekspertai rekomenduoja pusryčius retkarčiais paįvairinti ir pasirinkti saikingą porciją virtų kiaušinių ar kiaušinienę, pagardintą įvairiomis mėgstamomis daržovėmis (svogūnais, špinatais, paprika, pomidorais ir kt.), ir praturtinti savo organizmą baltymais, mineralinėmis medžiagomis, vitaminais A, D bei B2.

Sumuštinių mėgėjai turėtų atkreipti dėmesį į kelis aspektus: naudoti nesijotų miltų duoną arba duoną su grūdais, saikingai tepti sviestą ir neužmiršti griežinėlio šviežios daržovės, pavyzdžiui, agurko ar pomidoro.

O skubantiems geriausia – sausų pusryčių idėja: javainiai su grūdais, dribsniai ar sausi pusryčiai su viso grūdo dalių miltais, užpilti liesu pienu ar jogurtu. Pagardinti vaisiais ar bet kokiais kitais mėgstamais ingredientais.

Norite gardžiai ir sočiai papusryčiauti, bet stingate maisto idėjų? Neturite nei laiko, nei noro gaminti pusryčių savarankiškai? Tuomet Jus nudžiugins siūlomi pusryčiai Vilniuje, kuriuos teikia žinomas restoranas „Šventaragio sodas“. Sotūs ir skanūs pusryčiai neabejotinai padės jaustis žvalesniems, sumažins alkio jausmą ir taps puikios darbingos dienos pradžia.

Kodėl naudinga pusryčiauti?

Pusryčiauti priežasčių yra tikrai ne viena.

  • Pusryčiai – geros nuotaikos šaltinis. Tinkamai subalansuoti papusryčiai užtikrins geresnę dėmesio koncentraciją ir padidins darbingumo lygį. Be to, pusryčiai leidžia ilgiau nejausti alkio bei nepristigti energijos visą dieną.
  • Pusryčiai – sumažina persivalgymo tikimybę. Įrodyta, kad nepusryčiavę žmonės per dieną suvalgo žymiai didesnį kiekį maisto ir dažniau jaučia alkį.
  • Pusryčiai – stiprina imunitetą ir saugo nuo infekcijų. Norintys pajausti šią pusryčių naudą, turi rinktis tokį maistą (patiekalus), kurio sudėtyje yra vitaminų bei įvairių vertingųjų medžiagų.
  • Pusryčiai – puikios sveikatos garantas. Greitesnė medžiagų apykaita, mažesnė cholesterolio koncentracija kraujyje, lengviau reguliuojamas cukraus kiekis ir sparčiau krentantis svoris – tai gerų pusryčių rezultatas.

Jei iki šiol nepusryčiavote, atlikite eksperimentą – mėnesį pavyzdingai pusryčiaukite. Labai greitai pritarsite tam, kad pusryčiai iš tiesų yra puikios nuotaikos šaltinis, galingas fizinės bei protinės energijos užtaisas ir netgi būtinybė gerai sveikatai užtikrinti. Palepinkite save ir mėgaukitės profesionalių virtuvės meistrų paruoštais pusryčiais. Vėlyvieji pusryčiai Vilniuje – sparčiai populiarėjanti paslauga, kurią siūlo garsus ir puikiai vertinamas restoranas „Šventaragio sodas“.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0