Ką reikėtų žinoti šaltuoju sezonu sportuojantiems lauke?

Ką reikėtų žinoti šaltuoju sezonu sportuojantiems lauke?

Kaip įveikti mėšlungi
Kaip pasigaminti sveiką ir skanų kokteilį
Kaip padaryti daugiau prisitraukimų
Kaip padaryti špagatą
Kaip teisingai atlikti raumenų tempimo pratimus

Sportas ar kita aktyvi fizinė veikla gryname ore naudinga visais metų laikais. Tai gali padėti užtikrinti visapusiškai gerą savijautą. Žinoma, siekiant, kad judėjimas lauke orams atvėsus būtų visapusiškai naudingas mūsų organizmui, reikėtų atkreipti dėmesį į tam tikrus dalykus. Tai ne tik oro sąlygos, bet ir vitaminai – sportuojantiems jie ypač reikalingi. Taigi, kaip visa tai įvertinti ir tinkamai pasiruošti?

Palankios oro sąlygos

Sportuojant rudenį ar žiemą, ankstyvą pavasarį visų pirma reikėtų neprarasti sveiko proto ir adekvačiai įvertinti oro sąlygas. Šiuo atveju posakis, jog nėra blogo oro, tik netinkama apranga – ne visai tinkamas. Stiprus vėjas, šlapdriba ir slidi danga gali padidinti įvairių traumų tikimybę, todėl siekiant jų išvengti rekomenduojama rinktis kitas alternatyvas, pavyzdžiui, treniruotę sporto salėje. Tiesa, jei planuojate žygį ar kitą mažiau aktyvią veiklą, galite drąsiai rinktis ir atšiauresnes sąlygas, nes organizmas nepatiria tokio didelio krūvio.

Imuniteto stiprinimas

Žiemos sezonu rūpinimasis savo kūnu „iš vidaus“ labai reikalingas – saulės ir šviežių daržovių, vaisių stygius gali lemti vitaminų stoką. Būtent todėl patartina juos naudoti papildomai. Šioje situacijoje itin praverčia vitaminai sportuojantiems. Reguliarus tokių medžiagų vartojimas stiprina imunitetą ir gali sumažinti peršalimo riziką. Šaltuoju metų laiku ypač rekomenduojama nepamiršti vitamino C. Jis veikia kaip antioksidantas, todėl saugo organizmą nuo laisvųjų radikalų. Be to, jis reikšmingas baltymo kolageno gamybai (pastarasis pagerina žaizdų gijimą).

Tinkama fizinė veikla ir apšilimas

Tiems, kurie planuoja sportuoti žiemos metu, patartina atsakingai pasirinkti fizinę veiklą. Jei oro sąlygos pakankamai geros ir nėra labai šalta, tai gali būti bėgimas, važiavimas dviračiu ar kiti kardiopratimai. Tiesa, prieš tai reikėtų nepamiršti gero apšilimo. Jis paruošia kūną intensyviai fizinei veiklai – suaktyvinami raumenys, sausgyslės, raiščiai, sąnariai ir vidaus organai, jų sistemos (kvėpavimo, širdies ir kraujagyslių). Taip pamažu pereinama iš ramybės būsenos į aktyvią.

Tai, jog vitaminai sportuojantiems turi didelę naudą sutinka vis daugiau žmonių, tačiau apšilimo svarba, deja, dažnai pamirštama. Tai viena iš geriausių priemonių, padedančių išvengti traumų. Taigi, jei planuojate pakankamai intensyviai sportuoti, nepraleiskite šio žingsnio.

Vienas iš saugiausių pasirinkimų bet kokiu sezonu – vaikščiojimas. Tam, kad jis būtų įdomesnis, galima panaudoti ir šiaurietiškas lazdas, kurios padeda išjudinti dar daugiau raumenų. Dar vienas puikus pasirinkimas galėtų būti slidinėjimas, leidžiantis išnaudoti žiemos teikiamas galimybes. Beje, jam nebūtini aukšti kalnai – tinka net ir miško keliukai.

Subalansuota mityba

Vitaminai sportuojantiems – tai, kas neatstoja, tačiau papildo mitybą, todėl siekiant geros savijautos tiek prieš, tiek po treniruotės reikėtų stengtis, kad ji būtų kuo labiau subalansuota. Žiemą daugumai trūksta vitamino D, todėl patariama į savo racioną įtraukti kuo daugiau riebios žuvies, kiaušinių, sūrio ir kitų pieno produktų, taip pat – jautienos ir grūdų. Jei nesiruošiate jokioms varžybos ir sportuojate tik savo malonumui, nerekomenduojama laikytis griežtų dietų, nes kalorijų trūkumas gali tik susilpninti imunitetą. Vis dėlto, nereikėtų organizmo apsunkinti ir per daug riebiu maistu – ypač prieš fizinę veiklą.

Aktyvus gyvenimo būdas – tai, kelias į geresnę savijautą ir sveikatą. Net ir atėjus žiemai nereikėtų to pamiršti. Tam, kad sportas šiuo metų laiku jums būtų visapusiškai naudingas, tiesiog reikėtų tinkamai jam pasiruošti. Šiuo atveju labai praverčia pilnavertė mityba ir vitaminai sportuojantiems, nes jie padeda išlaikyti stiprų imunitetą. Tada lieka tik adekvačiai įvertinti oro sąlygas, pasirinkti tinkamą fizinę veiklą ir gerai apšilti.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0