5 sveiki įpročiai, kuriuos reikia pradėti puoselėti žiemą

5 sveiki įpročiai, kuriuos reikia pradėti puoselėti žiemą

Kaip gauti pinigų Jūsų sveikatos priežiūrai
Konsultacija dėl dantų implantavimo: ką būtina žinoti?
Išsamiai apie fiksuotų dantų protezų priežiūrą
Kaip sustiprinti imuninę sistemą
Kaip teisingai naudotis soliarumu

Žiemą, sutrumpėjus dienoms ir atšalus orui daugelio žmonių fizinis aktyvumas sumažėja, o pagunda pasimėgauti riebiu ir saldžiu maistu –  padidėja.

Tačiau nors oras ir nelepina, įvairūs virusai siaučia aktyviau, o ilgi vakarai gali liūdinti, gerą savijautą ir nuotaiką palaikyti padės keletas paprastų sveikų įpročių.

Štai 5 sveiki įpročiai, kuriuos reikia pradėti puoselėti žiemą

Rūpinimasis sveika mityba 

Šaltaisiais mėnesiais dažnai kyla potraukis daug kalorijų ir angliavandenių turinčiam maistui. Ir žinoma, retkarčiais tikrai galima pasimėgauti skanėstais, tačiau norint žiemą išsaugoti gerą sveikatą, labai svarbu pasirūpinti maistinių medžiagų turtinga mitybą.

Žiemiškos daržovės, tokios kaip moliūgai, saldžiosios bulvės ir morkos, yra ne tik gardžios, bet ir kupinos vitaminų bei antioksidantų. Na, o lapinės daržovės, tokios kaip kopūstai ir špinatai ant jūsų stalo turėtų būti kasdien

Energijos suteiks tokie pilno grūdo produktai kaip bolivinė balanda, rudieji ryžiai ir avižos, suteikiantys mums reikalingų skaidulų ir padedantys ilgiau jaustis sotiems.

Į savo mitybą įtraukite ir liesus baltymus, pavyzdžiui, vištieną, žuvį, pupeles ir kitas ankštines daržoves. Nepamirškite sveikųjų riebalų: avokadų, riešutų ir alyvuogių aliejaus, kurie yra būtini smegenų sveikatai ir sotumo jausmo palaikymui.

Galiausiai, nepamirškite gerti pakankamai skysčių. Nors žiemą prakaituojame mažiau ir galime nejausti tokio troškulio, nuolat gurkšnokite žolelių arbatas ir šiltus sultinius.

Aktyvi fizinė veikla 

Dėl šalto oro ir trumpėjančių dienų gali būti sunku išlikti aktyviems, tačiau reguliari fizinė veikla yra labai svarbi tiek fizinei, tiek psichinei sveikatai.

Žiemą sportui puikiai tiks joga, pilatesas, ar paprasti treniruokliai. Netgi mankšta namuose įsijungus Youtube įrašą yra puikus būdas pajudėti.

Jei mėgstate judėti lauke, išbandykite kokį nors žiemos sportą, pavyzdžiui, slidinėjimą, snieglentes ar čiuožimą ant ledo.

Jei dirbate sėdimą darbą, kasdien atlikite bent trumpą mankštelę ar neilgas pasivaikščiojimo pertraukėles.

Dėmesys psichinei sveikatai

Žiemą dėl šalto oro ir tamsių dienų psichinės problemos padažnėja ir suintensyvėja.

Kadangi Lietuvoje saulės tikrai trūksta, pasirūpinkite tinkamu apšvietimu namuose ir apsvarstykite galimybę įsigyti natūralios šviesos lempas.

Kad nesijaustumėte vieniši, stenkitės palaikyti ryšius su draugais ir šeima. Tai gali būti jaukios vakarienės, stalo žaidimų vakaras ar netgi paprastas skambutis telefonu.

Galiausiai, pasirūpinkite streso mažinimu – tą padaryti padės gilus kvėpavimas, meditacija arba sąmoningumo praktikos.

Jei jaučiate sezoninio afektinio sutrikimo ar kitų psichikos sveikatos problemų, nedvejodami kreipkitės į profesionalus.

Imuniteto stiprinimas

Žiema – tai peršalimo ir gripo sezonas, todėl imuninės sistemos stiprinimas šiuo metų laiku kaip niekada svarbus.

Stenkitės kiekvieną naktį gauti 7-9 valandas kokybiško miego, kadangi jis yra labai svarbus imuninės sistemos veiklai.

Imunitetą stiprina maisto produktai, kuriuose gausu vitaminų C ir E, beta karotino ir cinko. Valgykite citrusinius vaisius, riešutus ir lapines daržovės.

Gerkite pakankamai vandens, nes skysčiai yra itin svarbūs imuninės sistemos sveikatai.

Taip pat pasikonsultavę su gydytoju apsvarstykite galimybę vartoti maisto papildus, pavyzdžiui, vitaminą D. Patyrę specialistai tokie kaip šeimos klinikoje Drops Clinic dirbantys gydytojai padės pasirinkiti geriausius imuniteto stiprinimo būdus.

 

Tinkamos higienos laikymasis

Žiemą, norint išvengti peršalimo ligų, gripo ir kitų infekcijų plitimo, ypač svarbu laikytis geros higienos.

Reguliariai plaukite rankas – tai vienas veiksmingiausių būdų užkirsti kelią mikrobų plitimui.

Laikykitės kosulio ir čiaudulio etiketo: visada kosėkite arba čiaudėkite į alkūnę arba į servetėlę.

Namuose ir darbo vietoje reguliariai valykite ir dezinfekuokite dažnai liečiamus paviršius.

Žiema gali būti net labai maloni 

Žiemą šiltas patalpas keičia šaltas oras lauke, tad, kad neperšaltumėte ir neperkaistumėte, renkitės sluoksniais.

Taip pat, kadangi patalpų šildymas išsausina orą, apsvarstykite galimybę įsigyti oro drėkintuvą.

Šaltuoju metų laiku, o ypač šventiniu laikotarpiu, kyla rizika persivalgyti arba šiek tiek pinknaudžiauti skanėstais. Kad to išvengtumėte, valgykite sąmoningai ir namuose nelaikykite per daug nesveiko maisto.

Sveiki įpročiai žiemos mėnesiais padės šį metų laiką pasitikti ir priimti sveikesniems ir su daugiau energijos. Atminkite, kad net ir maži kasdieniai pokyčiai gali turėti didelės įtakos jūsų bendrai sveikatai ir gerovei. Taigi, linkime jaukios, sveikos ir smagios žiemos ir jos malonumų be ligų.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0
DISQUS: