Mitai ir faktai apie dantų priežiūrą! Džiaukitės spindinčiais dantimis

Mitai ir faktai apie dantų priežiūrą! Džiaukitės spindinčiais dantimis

Kaip atsikratyti pleiskanų
Kaip natūraliai išbalinti pažastis
Kaip teisingai nešioti ir prižiūrėti medžiaginę veido kaukę
Kaip prižiūrėti dantis ir juos išlaikyti baltus?
5 sveiki įpročiai, kuriuos reikia pradėti puoselėti žiemą

Šiais laikais tinkamai prižiūrėti burnos ertmę namuose nėra sunku. Paprasčiausiai priemonių gaus labai plati, džiugina geros kainos, galiausiai, odontologai dažniausiai dalijasi nemokamais patarimais, kurie orientuoti į tinkamą pasirūpinimą savimi.

Žinoma, kad reguliariai turi būti lankomasi klinikoje, kurioje ne tik atliekamos apžiūros, tačiau ir atliekama profesionali higiena. Patikima odontologijos klinika Vilniuje padės jums šypsotis sveikai ir gražiai.

Svarbiausia yra netikėti mitais, kurie sklando apie burnos ertmės priežiūrą. Juos ir aptarsime.

Mitas, kad dantis privalu valyti po kiekvieno valgio.

Nors skalauti burną po valgio naudinga, dantis valyti pakanka du kartus per dieną – ryte ir vakare. Pernelyg dažnas valymas gali pažeisti dantų emalį. Jeigu po kiekvieno valgio jums yra nemalonu, kad lieka apnašų – tuomet galite paprasčiausiai išsiskalauti burną arba suvalgyti morką arba obuolį. Jeigu vis tiek norisi valyti dantis – darykite tai be pastos, su minkštu šepetėliu.

Mitas, kad naudojant kietą dantų šepetėlį geriau išvalomi dantys.

Kietas dantų šepetėlis gali pažeisti dantų emalį ir sukelti dantenų dirginimą. Rekomenduojama naudoti minkštą arba vidutinio kietumo šepetėlį. Geriausia yra tartis su burnos higienistu, kuris geriausiai žino Jūsų dantų būklę ir gali nuodyti – koks šepetėlis labiausiai tinka. Taip pat kartu siūlome pasitarti ir dėl kitų burnos ertmės priežiūros priemonių.

Mitas, kad valyti dantis reikia 3 minutes.

Dantų valymui pakanka skirti 2 minutes. Svarbiausia yra kruopščiai išvalyti visus dantų paviršius, įskaitant tarpdančius. Kiekviena dantų pusė (4) turi būti valoma po 30 sekundžių. Tai yra rekomendacija. Žinoma, kad geriau yra daugiau, tačiau pernelyg intensyvus brūžinimas taip pat neturi daug naudos.

Mitas, kad  tarpdančių siūlo naudoti nereikia.

Tarpdančių siūlas yra nepakeičiamas „įrankis“ norint pašalinti maisto likučius ir apnašas iš tarpdančių, kur dantų šepetėlis nepasiekia. Naudoti siūlą rekomenduojama bent kartą per dieną. Gaila, tačiau Lietuvoje dažniausiai ši burnos ertmės priežiūros priemonės nėra labai mėgstama. Žinoma, kad puikiai tiks ir skalavimo skystis arba vieno danties šepetėlis. Visgi, kasdienai siūlome ir dantų siūlą, kuris padeda labai puikiai išvalyti tarpdančius ir taip padeda išvengti dantų akmenų.

Mitas, kad tarpdančių siūlą galima naudoti bet kokiu būdu.

Yra tam tikra technika – kaip tinkamai naudoti tarpdančių siūlą. Jei nesate tikri, kaip tai padaryti – kreipkitės patarimo į savo odontologą ar burnos higienistą. Jis apskritai suteiks jums daug naudingos informacijos, kuri gali būti labai vertinga norint geriau suprasti tarpdančių siūlo bei kitų burnos ertmės priežiūros priemonių naudojimo peripetijas.

Mitas, kad brangesnė dantų pasta yra geresnė.

Dantų pastos kaina ne visada atspindi jos efektyvumą. Svarbiausia, kad dantų pasta turėtų fluoro, kuris padeda apsaugoti dantis nuo ėduonies. Taip pat niekada nepirkite pastos neaiškiose prekybos vietose, turgeliuose. Nebūsite tikras dėl sudėties. O ji tikrai gali būti žalinga žmogui.

Mitas, kad reikia naudoti daug dantų pastos.

Pakanka žirnio dydžio dantų pastos kiekio. Per didelis dantų pastos kiekis gali sukelti putų perteklių ir apsunkinti kruopštų dantų valymą.

Mitas, kad saldumynai sukelia dantų ėduonį tik vaikams.

Saldumynai ir kiti cukraus turintys maisto produktai gali sukelti dantų ėduonį bet kokio amžiaus žmonėms. Svarbu riboti saldumynų vartojimą ir valyti dantis po valgio. Geriausia rinktis gaminius, kuriuose esantis cukrus yra natūralus. Tai gali būti vaisiai, daržovės, riešutai… Tuomet ne tik dantys bus sveikesni, tačiau ir pats jausitės kur kas geriau.

Mitas, kad rūgštūs gėrimai, pavyzdžiui, apelsinų sultys, nekenkia dantims.

Rūgštūs gėrimai gali pakenkti dantų emaliui, todėl juos reikėtų gerti saikingai ir skalauti burną vandeniu po vartojimo. Geriausiai kasdienai rinktis vandenį, o ne sultis arba limonadus.

Mitas, kad kramtomoji guma valo dantis.

Kramtomoji guma gali padėti pašalinti maisto likučius iš dantų, tačiau ji nepakeičia dantų valymo šepetėliu ir siūlu. Be to, pernelyg dažnas kramtomosios gumos kramtymas gali sukelti žandikaulio skausmą ir sąnarių problemas. Taigi, galima ja mėgautis, tačiau tikrai saikingai.

Mitas, kad pas odontologą reikia lankytis tik tada, kai skauda dantį.

Tai yra klaidingas įsitikinimas, kuris gali pakenkti jūsų burnos sveikatai. Reguliarios apžiūros pas odontologą yra nepaprastai svarbios norint išlaikyti sveikus dantis ir dantenas, net jei nejaučiate jokio skausmo ar diskomforto. Odontologas gali aptikti dantų ėduonį, dantenų ligas ir kitas problemas ankstyvoje stadijoje, kai jas lengviau ir pigiau išgydyti.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0