Kaip tinkamai paruošti avinžirnius? Naudingos įžvalgos

Kaip tinkamai paruošti avinžirnius? Naudingos įžvalgos

Kaip džiovinti grybus
Cinamonas – jo vartojimas ir nauda žmogaus organizmui
Kodėl namuose kava ne tokia skani kaip kavinėje?
Kaip sodinti, auginti ir panaudoti špinatus
Kaip saugiai supakuoti maistą, kad jis netaptų nuodingas?

Avinžirniai – ankštinė daržovė, kuri dėl maistingumo ir universalumo yra populiari visame pasaulyje. Šiandien iš avinžirnių galima pasigaminti tiek užkandžius, tiek pagrindinius patiekalus, tiek desertus. Gaminant patiekalus iš šių ankštinių daržovių, svarbu tinkamai jas apdoroti, kad daržovės neprarastų maistinės vertės. Atsižvelgiant į tai, straipsnyje aptariami paruošimo būdai ir receptų pavyzdžiai.

 

Avinžirnių paruošimas

 

Avinžirniai, palyginus su kitais ankštiniais augalais, yra stambūs ir tvirti, todėl virimo laikas – šiek tiek ilgesnis. Norint sutrumpinti gaminimo laiką, rekomenduojama prieš tai juos mirkyti vandenyje. Avinžirnius mirkyti rekomenduojama ne ilgiau 4 valandų, šiuo atveju virti pakaks 45–50 minučių. Kitu atveju, jeigu mirkoma per naktį, 12 valandų, virimo laikas prailginamas iki 1,5 valandos. Per ilgai mirkant avinžirnius, prasideda dygimo procesai.

 

Žinoma, šiai dienai galima įsigyti ir jau apdorotus avinžirnius. Kitaip nei džiovinti, konservuoti avinžirniai yra minkšti, todėl juos galima naudoti iš karto. Tai leis sutaupyti laiko ir palengvins patiekalų gaminimo procesus. Nors šie jau yra apdoroti, galiojimo laikas vis tiek yra ilgas. Dėl to, įsigijus konservuotus avinžirnius, neverta nerimauti, kad greitu metu jų galiojimo laikas pasibaigs.

 

Avinžirnių receptų įvairovė

 

Kadangi šių ankštinių daržovių skonis yra švelnus, receptų gausa – itin didelė. Avinžirniais papildyta mityba itin populiari vegetariškoje virtuvėje. Avinžirniuose gausu baltymų, vitaminų ir skaidulų, todėl nenuostabu, kodėl jie yra tokie populiarūs visame pasaulyje.

 

Lengviausias ir greičiausias būdas panaudoti šias ankštines daržoves – avinžirnių salotos. Šis patiekalas puikiai tinka tiek pietums, tiek vakarienei. Be to, tai itin patogus būdas panaudoti maisto likučius. Gaminant salotas galima panaudoti įvairias šviežias daržoves, norint sotumo – vištieną, kumpį ar jūros gėrybes. Iš avinžirnių taip pat galima pasigaminti:

 

  • falafelius;
  • humusą.

 

Tai vieni iš populiariausių receptų, ypač vegetariškoje ir veganiškoje mityboje. Falafeliai turi daugybę skirtingų gaminimo variacijų ir gali būti patiekiami kaip užkandis arba kaip pagrindinis patiekalas. Humusu dažniausiai užkąsti galima šviežias daržoves. Be to, humusas gali tapti ir sveika sviesto alternatyva ant duonos.

 

Receptai su avinžirniais – visavertis, maistingas ir tinkamai subalansuotas pasirinkimas. Dėl savo maistinių medžiagų, patiekalais su šiomis ankštinėmis daržovėmis suteiks sotumo jausmą ilgesnį laiką. Efektyviausiam gaminimo rezultatui patariama naudoti jau apdorotus, konservuotus gaminius. Tokiu būdu ne tik sutaupoma laiko, bet ir palengvinamas gaminimo procesas.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0
DISQUS: