Kaip išsirinkti padangas

Kaip išsirinkti padangas

Tinkamas padangas sunku pasirinkti paprastiems vairuotojams, pasirinkimas yra sudėtingas ir atsakingas procesas. Rinkoje siūlomų padangų asortimentas

Kaip nuvalyti apšalusį priekinį stiklą
Kaip išsirinkti automobilinį vaizdo registratorių
Kaip teisingai nusiplauti automobilį
Kaip išsirinkti vasarines padangas

Tinkamas padangas sunku pasirinkti paprastiems vairuotojams, pasirinkimas yra sudėtingas ir atsakingas procesas. Rinkoje siūlomų padangų asortimentas yra labai platus, o padangos tarpusavyje smarkiai skiriasi savo kaina ir savybėmis. Todėl kaip žinoti ką pasirinkti?
Renkantis tinkamiausią produktą, nereikia pamiršti, jog nuo nuo Jūsų pasirinkimo priklauso ne tik automobilio dinamiškumas, vairavimo komfortas ir degalų sąnaudos, bet ir Jūsų bei kartu važiuojančių Jūsų artimųjų saugumas.

Siekdami palengvinti padangų pasirinkimo procesą, norime pasidalinti keliais svarbiausiais principais, kuriais vadovaujantis galėsite priimti geriausią sprendimą.
Juk dažniausiai būna ne geros padangos, o – geras ir teisingas vairuotojo pasirinkimas.

Kaina
Padangų kaina, yra tiesiogiai proporcinga jų veikimo savybėms, nors ši taisyklė galioja ir ne visuomet. Dėl šios priežasties, renkantis tinkamas padangas, svarbu atkreipti dėmesį į padangų gamintoją. Žinomi gamintojai kasmet padangų tobulinimui išleidžia milžiniškas pinigų sumas, todėl padangų gamybos technologija sparčiai tobulėja. Kartu su technologija, tobulėja ir padangų charakteristikos. Būtent dėl šios priežasties renkantis patikimo gamintojo produktą jūs galite būti beveik tikri dėl nepriekaištingos kokybės.

Padangu pasirinkimas

Matmenys
Du kriterijai lemiantys padangų pasirinkimą yra minėtoji padangų kaina ir padangos matmuo. Renkantis padangų dydį svarbu žinoti, kad matmenį galima keisti vienu laipteliu: rinktis centimetru platesnes/siauresnes arba turinčias 5 procentais aukštesnį/žemesnį profilį.
Pavyzdžiui, vietoj nustatyto 215/55/R16 galite rinktis pigesnį matmenį 205/55/R16. Tokia padanga bus šiek tiek siauresnė ir žemesnė. Dėl šios priežasties sumažės vairavimo komfortas ir padidės spidometro rodomą paklaida. Mažesnis padangos plotis sumažins sukibimą su sausa kelio danga, tačiau palengvės automobilio važiavimas šlapiu keliu, sumažės padangų keliamas triukšmas ir sumažės degalų sąnaudos.
Didesnių išmatavimų padangos kainuoja brangiau, tačiau tai nebūtinai garantuoja didesnį vairavimo komfortą . Vis dėl to renkantis padangas reiktų vadovautis automobilio gamintojo rekomendacijomis.
Rinktis platesnes ar siauresnes padangas?
Padangos protektoriaus kontaktinio ploto forma turi didelę reikšmę padangos savybėms. Plačios žemo profilio padangos („UHP“ padangos) turi platesnį kontaktinio ploto atspaudą nei siauros standartinės padangos, todėl plačios padangos geriau valdomos posūkiuose, turi geresnį sukibimą su sausa kelio danga. Tačiau plačios padangos blogiau išstumia vandenį (žiemą- pažliugusį sniegą). Dažniausiai siauresnės ir aukštesnio profilio padangos yra pigesnės nei plačios žemo profilio padangos.

Greičio indeksas ir padangos mišinys
Labai svarbi padangos charakteristika – greičio indeksas. Šis parametras nusako kokiu maksimaliu greičiu galima eksploatuoti padangas. Greičio indeksai žymimi didžiosiomis abėcėlės raidėmis. Jie padeda nusakyti ne tik didžiausia leidžiamą padangos eksploatavimo greitį bet ir nusako padangos mišinio sudėti – minkštumą/kietumą.
Kuo didesnis greičio indeksas, tuo padanga yra kietesnė, todėl pasižymi geresniu sukibimu su sausa kelio danga. Tai idealus pasirinkimas didžiąją dalį atstumo įveliantiems sausais ir asfaltuotais keliais.
Minkštesnio mišinio padangos skirtos eksploatuot automobilį tiek sausai, tiek šlapiai tiek ir purvinai kelio dangai. Jos pasižymi universalumu, tačiau minkštesnio mišinio padangos greičiau dyla važiuojant sausa kelio danga, todėl prieš priimant galutinį sprendimą, svarbu įvertinti kokiais kelias tenka važiuoti didžiausią atstumą.

[info]Visas rinkoje esančias padangas galima suskirstyti į tris klases: ekonominę, aukštesnę ir sportinę.[/info]

Ekonominės klasės padangos skirtos kasdieniniam važinėjimui ir pasižymi ilgaamžiškumu, žemu triukšmingumo lygiu ir santykinai žema kaina.

Aukštesnės kokybės padangos skirtos greitesniems automobiliams ir pasižymi geresnėmis sukibimo savybėmis bei pritaikytos važiuoti dideliu greičiu, tačiau yra brangesnės. Tai idealus pasirinkimas turintiems automobilius su didesnio diametro ratlankius.

Sportinės klasės padangos skirtos vairuotojams, norintiems išnaudoti visas automobilio sukibimo su kelio danga savybes. Šios padangos leidžia patirti naują automobilio val-domumo kokybę, tačiau yra brangios, triukšmingos ir pasižymi trumpu naudojimo laikotarpiu.

[divider]  [/divider]
kaip_pasirinkti_padangas_1Kaip išsirinkti žiemines padangas?
Renkantis žiemines padangas, galima vadovautis aukščiau išvardintais principais, tačiau papildomai svarbu įvertinti vairavimo patirtį, bei kuria ašimi (priekine ar galine) varomas automobilis.

Renkantis padangas svarbu žinoti, kokiomis sąlygomis jas naudosime. Jei važinėsime miesto keliais, daugiau tiks minkštos gumos ir smulkaus protektoriaus padangos – jos tylios ir saugios. Tačiau jei reguliariai važinėsite kaimo keliais, verčiau rinkitės dygliuotas stambaus protektoriaus padangas. Jos skleis didesnį triukšmą, bet užtikrins geresnį sukibimą tiek važiuojant giliu sniegu, tiek pavasariniais keliais.
Dygliuotas ar ne?
Dygliai labiausiai tinka važiuojant kaimo keliais arba tose situacijose, kai vairuotojas nesijaučia tvirtai. Dygliai padeda valdyti automobilį ekstremaliomis sąlygomis – apledėjusioje sankryžoje, staigiai stabdant arba įsibėgėjant. Žiemos kelias klastingas, ir apie tai nedera pamiršti. Daugumai vairuotojų žiemą dygliai užtikrina psichologinį komfortą. Atminkite – plikledžiu dygliuotos padangos visada geriau! Pats didžiausias dygliuotų ir frikcinių padangų privalumas yra tai, kad galite prognozuoti reakciją bei jaustis saugiau miesto keliuose bei plentuose.
Be abejo, važiuojant ledu ar sniegu frikcinės padangos nusileidžia dygliuotosioms, tačiau jas geriau rinktis vykstant šlapiu asfaltu ar akmeniniu grindiniu, ypač kai spaudžia sausas šaltukas. Reikėtu pridurti, kad padangų gamintojai kasmet sukuria vis naujesnius frikcinių padangų modelius, kurie perima geriausias dygliuotųjų savybes. Dar vienas svarbus momentas – dygliuotomis padangomis toliau Lietuvos nenuvyksite. Skandinavijos šalyse dygliai leidžiami, o Lenkijoje ir Vokietijoje – ne. Todėl jeigu reguliariai savo automobiliu vykstate poilsiauti, slidinėti už Lietuvos ribų Europoje, jums būtina įsigyti frikcines padangas, t.y. padangas be dyglių.
Pigiau ar brangiau?
Kuo brangesnės žymaus gamintojo padangos, tokio kaip Bridgestone, Michelin, Goodyear , Nokian ir t.t., tuo daugiau šiuolaikinių elementų ir technologijų panaudota jų kūrimo ir gamybos metu. Savo ruožtu ir tokių padangų techniniai duomenys bus geresni, nei „ekonominės klasės“ produkto. Tačiau jei nekreipsim dėmesio į technines charakteristikas, dauguma mano, kad, kuo brangesnė padanga, tuo ji turi būti geresnė, bet tai ne visada tiesa. Tiek brangių, tiek ekonominių padangų asortimente rasime favoritus ir autsaiderius, būtent todėl specialistas rekomenduoja renkantis padangas vadovautis ne tik kaina ir prestižu, bet ir techniniais parametrais bei lyginimo testų rezultatais.
Kalbant apie „ekonomines“ padangas, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad tarp jų labai daug abejotinos kokybės gaminių. Tokios padangos dažniausiai nedalyvauja palyginamuosiuose testuose, jas dažniausia galima įsigyti didžiuosiuose prekybos.
Ar tiks žiemą universalios (demisezoninės) padangos?
Lietuvos klimato sąlygomis jos tiks tik per techninę apžiūrą, o ne tam, kad saugiai vairuotumėte žiemą. Nė vienos žieminės padangos negali būti normaliai eksploatuojamos vasarą. Ir atvirkščiai – nė vienos vasarinės padangos negali garantuoti stabilų ir saugų kelią žiemą. Tai yra, demisezoninės padangos neužtikrins jums saugaus važiavimo žiemą ir vasarą. Tokias padangas rekomenduojamos vairuotojams, kurie per metus nuvažiuoja iki 5000 km atstumą.

Keisti vieną padangą, dvi, o gal visas?

Visos automobilio padangos turi atitikti minimalius kelių eismo taisyklėse nurodytus reikalavimus. Visos automobilio padangos privalo būti maksimaliai identiškos pagal greičio indeksus, protektoriaus raštą bei sukibimą su keliu.Jei dėl tam tikrų priežasčių reikia keisti vieną padangą, naujoji padanga turi būti to paties gamintojo, protektoriaus rašto, greičio bei apkrovos indekso, kaip ir senoji.

Taip pat, jei reikia keisti vieną padangą, tikslinga įvertinti greta (ant tos pačios ašies) esančios padangos protektoriaus gylį. Jei greta esančios padangos protektoriaus gylis yra artimas minimaliam, tikslinga įsigyti dvi naujas padangas. Tokia rekomendacija grindžiamą tuo, kad nudilusios ir naujos padangos sukibimas su keliu ženkliai skiriasi, be to nauja padanga yra apkraunama labiau, taigi ji dėvisi ženkliai sparčiau.

Jei dvi vienos ašies padangos nudilusios labiau nei kitos dvi, rekomenduojama rinktis 2 naujas to paties gamintojo, modelio padangas, kaip ir naudojamos ant kitos ašies.

Nedarykite klaidos ir nemontuokite ant skirtingų automobilio ašių skirtingų tipų padangų (pvz.: ant vienos ašies dygliuotų, o ant kitos nedygliuotų). Dėl skirtingo padangų sukibimo automobilis taps sunkiai valdomas, ypač slidžiame kelyje. Pageidautina, kad visos 4 padangos turi būti vienodo tipo (visos dygliuotos arba visos nedygliuotos „kieto“ mišinio arba „minkšto“ mišinio). Naujas padangas reiktų montuoti ant galinės ašies.

Padangų žymėjimai:

C – žymimos mikroautobusams skirtos padangos (pvz.: 195/65R16C, 195R14C – šiuo atveju, kai nerašomas aukštis, ieškodami paieškoje nurodykite pilną aukštį – 80)

XL – sustiprintos (Extra Load)

RF – sustiprintos (Reinforced)

RFT – riedėjimo be slėgio technologija (Run Flat Tyre – Bridgestone, Nokian, Pirelli gamintojų žymėjimas)

ZP – riedėjimo be slėgio technologija (Zero Pressure – Michelin žymėjimas)

SSR – riedėjimo be slėgio technologija (Self Supporting Run Flat Tyre – Continental žymėjimas)

EMT arba ROF – riedėjimo be slėgio technologija (Extended Mobility Technology/Run On Flat – Goodyear žymėjimas)

DSST arba ROF – riedėjimo be slėgio technologija (Dunlop Self-Supporting Technology/Run On Flat – Dunlop žymėjimas).

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Vytas 5 m.

    O kur perkate padangas?
    Restauruotas verta pirkti?

  • comment-avatar

    Geriausia pirkti specializuotose parduotuvėse. Būtina atkreipti dėmesį į padangų amžių.
    Restauruotų padangų kokybė truputi prastesnė nei naujų, tačiau ir kaina žymei mažesnė.

  • comment-avatar
    Vacys 4 m.

    Kur pigiausios padangos Kaune?

  • DISQUS: 0