Kaip sumažinti spaudimą, pulsą

Kaip sumažinti spaudimą, pulsą

Kaip teisingai naudotis soliarumu
Kaip gydyti nudegimus
Kaip naudoti vaistinį šalaviją
Kaip sustabdyti kraujavimą
Pirmieji nėštumo požymiai

Antras svarbiausias žmogaus organas po smegenų yra širdis.  Širdis – tai raumuo, kuris varinėja kraują kraujagyslėmis po visą kūną, ji dirba visą parą nesustojant. Todėl reikia stengtis tai suprasti ir širdį saugoti, kad ji plaktų kuo ilgiau ir geriau, nereiktų bereikalingai apsunkinti širdies darbo. Pažangi medicina esant būtinybei gali reguliuoti širdies darbą, padėti jai, tačiau širdis turi būti gyva. Dar senovės graikai pripažino, kad per dažnas pulsas – rimta problema, galinti lemti daugybę organizmo sutrikimų.

Matuojant spaudimą arba pulsą galima nustatyti kiek įtemtai dirba širdis, spaudimas yra kiek stabilesnis už pulsą. Pakilęs ar nukritęs spaudimas parodo problemą, žmogus gali būti pervargęs, patiriantis stresą arba tai gali reikšti širdies ligas. Pulsas per dieną pakilti ar nukristi gali net kelis kartus, užtenka gauti kiek daugiau fizinio krūvio ir jau pulsas padidėja. Esant nuolat padidėjusiam spaudimui būtina ieškoti to priežasčių, galbūt net eiti pasitikrinti pas gydytoją, kad patartų kaip sumažinti spaudimą.

 

Padidėjusio spaudimo priežastys gali būti labai įvairios. Normaliu spaudimu laikoma 120/80, vyresniems žmonėms norma šiek tiek didesnė ir siekia 140/90. Padidėjus spaudimui ne visada jaučiamas koks nors savijautos pablogėjimas, tačiau jei jaučiama tai gali būti galvos svaigimas ar skausmas, šlapime atsirasti šiek tiek kraujo, bendras silpnumas. Esant silpnoms kraujagyslėms gali trūkti kapiliarai, atsirasti kraujosruvos akyse.

Kaip sumažinti spaudimą namuose galima rasti daug variantų, tačiau reiktų žinoti priežastis dėl ko jis pakilo. Jei tai dėl nuovargio, tokiu atveju reiktų pailsėti. Tačiau gali būti ir sunkiau pašalinama priežastis – tai viršsvoris. Kiekvienas žmogus turėtų stengtis gyventi sveikai – daug judėti, sveikai valgyti, būti kuo daugiau gryname ore. Tačiau įtemtas gyvenimo tempas neretai pareguliuoja mūsų planus taip, kad nepavyksta išvengti streso. Tokiu atveju reiktų vengti kaloringo, sūraus ir riebaus maisto, stengtis normaliai išsimiegoti. Taip pat rekomenduojama nepiktnaudžiauti kava ar stipria arbata. Stengtis kuo daugiau valgyti žalumynų, jie padeda valyti organizmą ir taip nėra apsunkinamas širdies darbas.

Širdies bei kraujagyslių darbą gali palengvinti raminančios žolelių arbatos, tokios kaip gudobelių, ginkmedžių ar takažolių. Taip pat reiktų stengtis mėsą pakeisti žuvimi ar jūros gėrybėmis, o į dienos maisto racioną įtraukti kuo daugiau įvairių grūdų. Gydytojo paskirtus vaistus spaudimo mažinimui svarbu gerti reguliariai, tiksliai pagal gydytojo rekomendacijas, nes šie vaistai yra dažniausiai gana stiprūs ir neteisingai juos vartojant galima pakenkti kietiems organams, gali išsivystyti alerginė reakcija.

Rūkymas ar alkoholio vartojimas taip pat didina spaudimą, todėl esant širdies ligoms rekomenduojama atsisakyti žalingų įpročių. Taip pat neretai padidėjusiu spaudimu skundžiasi daug keliaujantys žmonės, klimato ir laiko skirtumai neleidžia sureguliuoti normalaus širdies darbo, todėl jei blogai jaučiatės kelionių metu reiktų pasitarti su gydytoju, ieškoti padėti galinčių vaistų ar šiek tiek koreguoti įprastus kelionių planus.

Neturint galimybės pasimatuoti spaudimo galima pamatuoti pulsą, jis užčiuopiamas tiesiog rankomis. Pulsas parodo širdies ritmą, tačiau greitas pulsas ne visada reiškia širdies sutrikimus. Pulsas greitai padažnėja susinervinus, atsiradus baimei ar stresui. Taip pat gali būti padidėjęs po sporto veiklos. Toks pulso pagreitėjimas yra normalus, tačiau reiktų stebėti, kad jis būtų normos ribose esant ramybės būsenoje. Pulsą patogiausia matuoti ant riešo arba kaklo. Suaugusio žmogaus pulsas turėtų būti 60-100 tvinksėjimų per minutę.

Vienas pagrindinių būdų kaip sumažinti pulsą yra nusiraminimas. Tą galima padaryti kelis kartus giliai įkvepiant ir pasėdint ramiai. Jei greitas pulsas laikosi nuolat tai gali reikšti širdies darbo sutrikimus. Šiek tiek greitesnis pulsas gali būti pas nėščias moteris, o profesionalių sportininkų pulsas ramybėje gali būti kiek lėtesnis. Taip prisitaiko organizmas, kad širdžiai būtų lengviau varinėti kraują. Esant nuolat pagreitėjusiam pulsui gydytojai skiria raminamuosius vaistus, kurie padeda pailsėti ir nusiraminti. Kaip ir spaudimo mažinimui, taip ir pulso lėtinimui padeda gudobelių vaistažolės.

Žinant kaip sumažinti spaudimą, pulsą ir neleidžiant viršyti normos, pagerės gyvenimo kokybė, jausitės energingesni ir laimingesni, o Jūsų širdis dirbs normaliai ir nebus apsunkinama.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0
DISQUS: