Kada Užšąla Dyzelinas? Ką daryti, jei automobilio degalų sistemoje užšalo dyzelinas?

Kada Užšąla Dyzelinas? Ką daryti, jei automobilio degalų sistemoje užšalo dyzelinas?

Ruošiatės kelionei automobiliu? Nepamirškite šių daiktų
Kaip išsirinkti kabrioletą?
Kaip greitai parduoti savo automobilį?
Ką reiškia užrašai ant padangų
Kada keisti vasarines ir žiemines padangas 2023

Pagaliau atėjo ilgai laukta žiema. Su sniegu ir šalčiu. Žadama, kad temperatūra dar labiau kris, tad automobilių su dyzeliniais varikliais savininkams reiktų pasirengti iš anksto, kad paskui netektų gailėtis. Priešingu atveju kurį rytą automobilio galite tiesiog neužvesti. Problema šiuo atveju bus ne automobilis, o vasarinis dyzelinas, kuris užšąla temperatūrai nukritus iki -5 C. Atrodytų, geriausias sprendimas – skubiai prisipilti žieminio dyzelino, tik… kur jo gauti? Dideliuose miestuose jo, tikėtina, pavyks rasti daugelyje tinklinių degalinių, tačiau regionuose tai gali tapti rimta problema.

Prie kokios temperatūros užšąla dyzelinis kuras?

Dyzeliniame kure yra maža dalis vandens, kuris temperatūrai nukritus iki 0 °C pradeda užšalti. Kai dyzeline esantis vanduo pradeda šalti, kuras tampa kaip želatina ir drumstėja. Dėl šios priežasties dyzelinas tampa nedegus ir užkemša kuro linijas, vandens separatorius ir kuro filtrus. Kai oro temperatūra nukrenta iki – 10 °C dyzelinas gali visiškai užšalti ir nebetekėti per kuro sistemą, todėl automobilis tampa netinkamas naudoti.

Užšalęs dyzelinas

Užšalęs dyzelinas

Ką daryti, kad dyzelinas neužšaltų?

Artėjant šaltajam žiemos sezonui degalinės siūlo žieminį dyzelinį kurą, kuris, lyginant su vasariniu, neužšąla. Tačiau vis tiek turėtumėte pasidomėti iki kokios minusinės temperatūros šis dyzelinas tiksliai neužšąla ir, jei reikia, naudoti kuro priedą.

Norint apsaugoti savo dyzelinį automobilį nuo užšalimo, reikia į kuro baką  įpilti kuro priedą, kuris gali saugiai pašalinti vandenį iš kuro. Dėl šios priežasties automobilio kuras neužšals, nes kuro priedas leis dyzelinui atlaikyti žemesnę temperatūrą net iki – 40 °C .

Be to, yra tokių kuro priedų, kurie padės atšildyti jau sustingusį dyzelinį kurą ir toliau naudotis savo automobiliu. Tačiau pirmiausia turėsite atšildyti baką ir kuro sistemą. Paprastai tai reiškia, kad priedas pilamas į baką ir leidžiama maždaug 20 minučių pabūti, prieš užvedant transporto priemonę, kad kuras atšiltų. Gali tekti leisti automobiliui kelias minutes veikti tuščiąja eiga, kad degalų tiekimo sistema išsivalytų.

Efektyvus ir laiko išmėgintas būdas – į dyzeliną įpilti žibalo. Geriausia – aviacinio, tačiau jo gauti nėra lengva. Kai temperatūra minus 20–30 laipsnių, į žieminius degalus reikia įpilti bent 10% žibalo. Jeigu neturite žieminių degalų, laikinai žibalo galite įpilti ir į vasarinį kurą. Jeigu oro temperatūra nuo 0 iki minus 5 laipsnių, tuomet reikalinga 10–20% žibalo, jei minus 5–15 laipsnių – 50% žibalo, žemesnė nei minus 15 laipsnių – 60–70 proc. žibalo. Tokių normų laikėsi kai kurių valstybių kariuomenės. Karo specialistai dyzelino skiedimą žibalu laiko laikina, nors ir veiksminga praktika.

Ką daryti, jeigu bake sušalo ir sutirštėjo degalai?

Jeigu jau taip atsitiko, ieškokite šilto garažo ar požeminės automobilių saugojimo aikštelės. Automobilis į šiltą vietą turi būti gabenamas evakuatoriumi, nes bandymas užvesti automobilį tempiant, greičiausiai, baigsis variklio remontu.

Senesni ir patyrę vairuotojai kartais automobilius bando šildyti patys. Tam jie pirma karštu vandeniu pašildo aukšto slėgio siurblį ir smulkaus valymo filtrą, o tada lydimo lempa ar fakelu šildo kuro baką ir karterį. Jeigu patirties turite, o šilto garažo – ne, galite bandyti taip išjudinti sušalusį „geležinį draugą”.

Saugus, nei transporto priemonei, nei jos mazgams nekenkiantis būdas yra vienas – nuvežti ar nubuksyruoti automobilį į šiltą patalpą ir leisti degalams atšilti savaime. Jiems atšilus vasarinį, linkusį užšalti, dyzeliną, ypač jeigu bakas pilnas ir žada didelius šalčius, reiktų išleisti ir į baką įpilti žieminių, šalčiui atsparių, degalų. Jei bakas puspilnis, dažniausiai, užtenka jį tik papildyti.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0
DISQUS: