EV žiemą: įkrovimas, važiavimas ir praktiški patarimai

EV žiemą: įkrovimas, važiavimas ir praktiški patarimai

Kaip atgaivinti seną akumuliatorių
Kaip užvesti automobilį šaltyje
Kaip sužinoti automobilio spalvos kodą
Kaip teisingai nudažyti automobilio ratlankius
Kaip naudotis valomuoju moliu (Clay bar)

Planuojant įsigyti elektromobilį mūsų klimato juostoje, natūraliai kyla klausimas, kaip jis atlaikys žiemą. Lietuvoje žiemos gali pasiekti ir daugiau nei -30 laipsnių šalčio, tad klausimas natūralus. Ypač, jog esame pripratę, kad spustelėjus šaltukui įprastų automobilių akumuliatoriai kaip mat nusėda ir automobilis neužsiveda…

Taigi, šiandien apie elektromobilių įkrovimą, įkrovimo stoteles bei vairavimą būtent žiemos metu.

Elektromobiliai sukurti važiuoti ištisus metus

Šaltis yra iššūkis visoms technologijoms – telefonų baterijos greičiau išsikrauna, variklinės alyvos ir tepalai kietėja, o keliai pasidengia sniegu ir ledu. Tačiau su šiais žiemos simptomais galima kovoti: telefoną galima įdėti į šiltą kišenę, pakeisti variklio alyvą į labiau tinkančią žiemos sąlygoms, kelius valyti ir pabarstyti druska bei smėliu.

Žiema daro įtaką elektromobiliams kaip ir bet kuriai kitai transporto priemonei, bet galbūt kitaip, nei iš pradžių manėte. Elektromobilio variklis iš tikrųjų visai nėra veikiamas šalčio, o automobilis užveda taip pat, kaip ir šiltesniu oru. Vietoj to, elektrinės transporto priemonės Achilo kulnas yra akumuliatorius. Akumuliatoriaus gebėjimas duoti ir imti energiją susilpnėja kai šalta, todėl sumažėja našumas ir lėtėja įkrovimas. Visgi dėl šalto akumuliatoriaus kylančias problemas galima išspręsti šildant – visi šiuolaikiniai elektromobiliai turi akumuliatoriaus šildymo funkciją, neleidžiančią akumuliatoriui veikti be problemų prie bet kokio šalčio.

Elektra reikalinga ne tik akumuliatoriui pašildyti, bet ir automobilio salonui sušildyti. Vidaus degimo variklio sukuriamos šilumos pakanka automobilio salonui sušildyti, tačiau elektromobiliai neturi vidaus degimo variklio, tad taip lengvai pašildyti salono nuo variklio neįmanoma. Daugelyje elektromobilių sumontuotas šilumos siurblio principu veikiantis salono šildytuvas, kuris ženkliai pagerina šildymo efektyvumą esant švelniai šaltam orui ir kelių laipsnių minusui. Naudojant šią technologiją, temperatūra turi būti gerokai žemesnė nei nulis °C, kad šaltis pradėtų daryti kažkokią įtaką elektra varomos  transporto priemonės veikimui.

Kai sutaupyti įkrautos energijos žiemą

Dėl šalčio sukeltas elektros energijos suvartojimo augimas elektromobilio nuvažiuojamą atstumą paprastai sumažina 15-30%. Atstumą galima padidinti iš anksto pakaitinus automobilį, kai jis prijungtas prie įkrovimo stotelės. Tai leidžia sušildyti saloną ir akumuliatorių naudojant energiją iš įkroviklio, taupant akumuliatoriaus energiją vairavimui. Daugelyje elektromobilių pašildymą galite valdyti mobiliąja programėle, todėl jums nereikės eiti prie automobilio, kad paspaustumėte šildymo mygtuką.

Norint sušildyti automobilį žiemos metu, gali prireikti iki 5-7 kW elektros galios, o tai yra maždaug 2-3 kartus daugiau nei gali duoti įprastas įkrovimas iš buitinės rozetės. Štai kodėl automobilį apsimoka jungti prie pakankamai didelės įkrovimo galios įkroviklio, kad išankstinis šildymas nevartotų energijos iš automobilio akumuliatoriaus. Tai dar viena priežastis, kodėl verta įsigyti elektromobilių įkrovimo stotelę namams.

Ilgesnėse kelionėse greitasis įkrovimas užtrunka ilgiau dėl dviejų priežasčių: dėl padidėjusių energijos sąnaudų reikia krauti dažniau (intensyviau naudojamas salono šildymas), o akumuliatoriaus gebėjimas įsikrauti energija susilpnėja, kai lauke šąla. Elektromobilio šildymo sistema dažniausiai optimizuoja akumuliatoriaus temperatūrą važiavimui, tačiau norint įkrauti kuo efektyviau, akumuliatorius turėtų būti šiltesnis. Esant tikrai šaltam orui, gali prireikti daug laiko, kol įkrovimo galia pasieks maksimalų efektyvumą, nes pirmiausia reikia pašildyti akumuliatorių. Laimei, ilgai važiuojant akumuliatorius įšyla, o kai kurios transporto priemonės gali netgi iš anksto pašildyti akumuliatorių, jei automobilio navigatoriuje kaip tikslą nustatėte greitąjį įkroviklį.

Žiema taip pat gali sukelti iššūkių greitojo įkrovimo stotelėms. Gali kilti problemų dėl ledo, kuris kaupiasi įkrovimo lizde ir dėl to atsiranda įkrovimo problemos. Baigę įkrauti savo elektromobilį nepamirškite tinkamai įdėti įkrovimo laido į savo vietą, kad lietaus vanduo nepatektų į lizdą ir neužšaltų. Išskyrus problemas, susijusias su įkrovimo priemonių apledėjimu, žiema ir šaltis paprastai neturi įtakos greitosioms įkrovimo stotelėms.

Svarbu paminėti, jog norint naudotis pašildymo funkcija, derėtų automobilį laikyti įkrautą mažiausiai 20 proc. Tiek energijos pakanka pašildyti elektromobilį ir išvažiuoti į kelią. Geriausia, kuomet elektromobilis įkraunamas per naktį, o žiemos metu geriau ieškoti įkrovimo stotelės po stogu. Ne tik žmonės, tačiau apskritai visi automobiliai labiau mėgsta šiltesnes vietas žiemą, nei žvarbų orą lauko aikštelėje.

Galimai elektromobilis ir geresnė transporto priemonė žiemos metui

Elektra varomi automobiliai puikiai veikia nepaisant minusinės temperatūros. Iš anksto pakaitinus automobilį, ryte nereikia gramdyti ledo. Didelis, pastovus elektros variklio sukimo momentas idealiai tinka važiuojant slidžiais keliais. O kadangi automobilis šildomas elektra, šildymas prasideda iškart. Taigi, atrodo elektromobilis žiemą turi pakankamai privalumų.

straipsnį paruošė www.evlaidai.lt

Neradai ko ieškojai?

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0
DISQUS: