Kaip atpažinti nusidėvėjusias automobilio padangas?

Kaip atpažinti nusidėvėjusias automobilio padangas?

Biologiškai skaidžių valymo priemonių automobiliams privalumai
Kaip elgtis susidūrus su laukiniu gyvūnu kelyje? 3 žingsniai
Kaip teisingai prižiūrėti automobilio ratlankius
Kaip teisingai nusiplauti automobilį
Kaip nepermokėti už kelių vinjetes

Padangos – vienintelis automobilio kontaktas su kelio danga, todėl jų būklė tiesiogiai lemia saugumą, stabdymo kelią ir važiavimo komfortą. Vis dėlto daugelis vairuotojų apie jų susidėvėjimą susimąsto tik kritiniais momentais, pavyzdžiui, automobiliui pradėjus slysti. Tam, kad išvengtumėte tokių situacijų, verta žinoti, kaip laiku atpažinti nusidėvėjusias padangas ir kada jas būtina keisti.

1. Protektoriaus gylis – pirmasis kriterijus

Pagrindinis rodiklis, pagal kurį galima įvertinti padangos būklę, yra protektoriaus gylis. Lietuvoje vasarinėms padangoms leidžiamas minimalus 1,6 mm gylis, o žieminėms – ne mažiau kaip 3 mm. Siekiant užtikrinti saugų važiavimą, protektoriaus gylį rekomenduojama tikrinti reguliariai – dar prieš pasiekiant minimalią leistiną ribą, ypač pastebėjus netolygų dėvėjimąsi ar matomai sumažėjusius griovelius. Jei protektoriaus gylis artėja prie ribos ar pastebimas netolygus nusidėvėjimas, vertėtų nedelsti. Profesionalus padangų keitimas Kaune – patikima ir greita paslauga, leidžianti užtikrinti sklandžias ir saugias keliones.

2. Matomi pažeidimai ir deformacijos

Padangos nusidėvėjimą išduoda ne tik protektorius, bet ir vizualiniai pažeidimai. Įtrūkimai, gumbeliai, įpjovos ar atšokęs sluoksnis – tai ženklai, kad padanga prarado vientisumą ir nebėra saugi eksploatuoti. Net jei pažeidimas atrodo nedidelis, jis gali tapti padangos sprogimo priežastimi važiuojant dideliu greičiu. Ypač atidžiai reikėtų apžiūrėti padangas po smūgių į bordiūrą ar gilias duobes.

3. Padangos amžius – tylus rizikos veiksnys

Net ir mažai dėvėtos padangos laikui bėgant praranda elastingumą, nes guma sensta. Paprastai padangos tarnavimo laikas siekia apie 5–7 metus, nepriklausomai nuo nuvažiuotų kilometrų. Ant šono nurodyta pagaminimo data padeda nustatyti, kada padanga pagaminta, – jei praėjo daugiau nei 6 metai, ją verta keisti net ir esant pakankamam protektoriaus gyliui. Kietėjanti guma nebesugeba tinkamai prisitaikyti prie kelio dangos, todėl blogėja sukibimas, ypač ant šlapios ar apledėjusios dangos.

Padangų būklė lemia ne tik automobilio valdymą, bet ir kiekvieno eismo dalyvio saugumą. Net menkiausi protektoriaus ar gumos defektai gali tapti rimtų pasekmių priežastimi, todėl svarbu nelaukti, kol automobilis praras sukibimą ar stabilumą. Laiku atlikta padangų patikra – paprastas, bet reikšmingas žingsnis, galintis išgelbėti nuo pavojingų situacijų ir suteikti ramybės jausmą kiekvieną kartą sėdant prie vairo.

 

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0