Vairo kolonėlės: kada keisti ir kaip prižiūrėti?

Vairo kolonėlės: kada keisti ir kaip prižiūrėti?

Blogi vairavimo įpročiai, gadinantys automobilio pakabą
Kaip pačiam pasikeisti automobilio alyvą?
Kaip pajungti automobilinį stiprintuvą
Kaip išsirinkti tinkamą starterį savo transporto priemonei?
Kaip naudotis užvedimo laidais

Vairo kolonėlė yra svarbus automobilio saugos elementas, kuris jungia vairą su vairo mechanizmu. Nors tai nėra dalis, kurią reikia keisti dažnai, tačiau laikui bėgant ji gali nusidėvėti ir reikalauti remonto arba keitimo.

Taip pat  yra viena iš svarbiausių automobilio dalių, kuri jungia vairą su vairo mechanizmu. Ji užtikrina, kad vairuotojo veiksmai būtų perduoti ratams, taip leidžiant valdyti automobilio judėjimo kryptį (vairo kolonėlė perduoda sukimo momentą nuo vairo į vairo mechanizmą, taip skatinant sukioti ratus). Natūralu, kad būdamos svarbus komponentas – kolonėlės dėvisi. Tuomet vairo kolonėlių remontas tampa neišvengiamas, kadangi jas tvarkyti yra pigiau nei keisti naujomis.

Taip pat dauguma šiuolaikinių vairo kolonėlių turi įmontuotus saugos mechanizmus, kurie deformuojasi stipraus smūgio metu taip sumažindami sužalojimo riziką vairuotojui, galiausiai, į vairo kolonėlę gali būti integruoti įvairūs jungikliai ir mygtukai, pavyzdžiui, garso sistemos valdymui, kruizo kontrolei ir kt.

Dažniausiai pasitaikantys gedimai

Vairo kolonėlė yra viena iš svarbiausių automobilio valdymo sistemos dalių. Laikui bėgant, dėl įvairių priežasčių, ji gali susidėvėti arba sugesti. Vairo laisvumas – vienas dažniausiai pasitaikančių gedimų. Priežastis yra nusidėvėjusios įvorės, guoliai arba kitos dalys. Dažniausiai problemą išduoda tai, jog vairą reikia sukioti per daug, kad automobilis reaguotų į komandą.

Taip pat galimas vairo užstrigimas. Taip nutinka dėl rūdžių, korozijos, mechaninių pažeidimų. Vairą sunku pasukti arba jis visiškai užstringa. Kolonėlės taip pat gali skleisti neįprastus garsus. Priežastis yra nusidėvėjusios dalys, trūkstamas tepalas, korozijos, o ryškiausi požymiai yra barškėjimas, girgždėjimas, šlifavimas sukant vairą.

Vairo vibracija dažniausiai atsiranda tuomet, kai yra nesubalansuoti ratai, sugedę guoliai, egzistuoja vairo kolonėlės pažeidimai. Požymiai yra vairo vibracija, ypač važiuojant didesniu greičiu. Kita dažnai pasitaikanti vairo kolonėlių problema yra vairo traukimas į šoną, kurį iššaukia nesubalansuoti ratai, sugedusi vairo traukė, neteisingas ratų suvedimas. Požymiai yra akivaizdūs – automobilis, važiuojant tiesiai, labiau linksta į vieną pusę. Galimas ir tepalo nuotėkis bei elektrinio vairo stiprintuvo gedimai.

Kada reikia keisti vairo kolonėlę?

Natūralu, kad pirmiausia apsimoka remontas, kadangi jis ne tik greitesnis, tačiau ir pigesnis nei keitimas. Visgi, kartais be keitimo – nepavyks tinkamai sutvarkyti šios problemos. Jei vairą reikia sukioti per daug, kad automobilis reaguotų, tai gali rodyti vairo kolonėlės nusidėvėjimą.

Taip pat, minėtas barškėjimas, girgždėjimas ar kitokie garsai sukant vairą – gali signalizuoti apie problemas, arba jei vairą sunku pasukti arba jis visiškai užstringa – tai yra rimtas signalas, kad reikia nedelsiant kreiptis į specialistą. Jei ant vairo kolonėlės matote įtrūkimų, rūdžių ar kitokių pažeidimų – tai gali paveikti jo funkcionalumą arba jeigu vairuojant jaučiate vibraciją, ypač didesniu greičiu, tai gali būti susiję su vairo kolonėlės arba kitų vairo sistemos dalių nusidėvėjimu. Visais šiais atvejais pirmiausia būtina apžiūra, bandymas sutvarkyti gedimą ir jeigu reikia – galimas kolonėlių keitimas.

Jei pastebėjote bent vieną iš minėtų požymių – nedelsdami kreipkitės į autoservisą. Sugedusi vairo kolonėlė gali kelti pavojų eisme, todėl svarbu kuo greičiau išspręsti problemą.

Nors vairo kolonėlės būklę tiksliai gali įvertinti tik specialistas – galite patys atlikti keletą paprastų patikrų:

  • Pabandykite pajudinti vairą iš šono. Jei yra per didelis laisvumas – tai rodo problemą.
  • Atidžiai klausykite – ar sukant vairą negirdite neįprastų garsų.
  • Apžiūrėkite vairo kolonėlę – ar nėra įtrūkimų, rūdžių ar kitokių pažeidimų.

Jei pastebėjote kokių nors problemų –  toliau nevažiuokite. Sugedusi vairo kolonėlė gali sukelti avariją.

Atminkite, kad vairo kolonėlės tarnavimo laikas priklauso nuo įvairių veiksnių, tokių kaip vairavimo stilius, kelio sąlygos, automobilio amžius ir priežiūra. Reguliari techninė apžiūra gali padėti užtikrinti, kad vairo kolonėlė būtų geros būklės.

Vairo kolonėlės priežiūra

Siekiant rečiau pasitaikančių gedimų – būtina vairo kolonėlės, kaip ir bet kokių kitų transporto priemonės komponentų, priežiūra. Reguliari techninė apžiūra – bet kokios automobilio dalies ilgaamžiškumo garantija (mechanikas patikrins, ar nėra per didelio laisvumo sukant vairą. Per didelis laisvumas gali rodyti nusidėvėjusias dalis arba kitas problemas).

Taip pat specialistas įvertins vairo kolonėlės būklę ir nustatys galimus gedimus ankstyvoje stadijoje. Taip pat venkite staigių judesių ir smūgių į vairą, o jei automobilis dažnai eksploatuojamas drėgnoje aplinkoje, reguliariai tikrinkite, ar nėra korozijos požymių. Net nedideli vairo kolonėlės gedimai gali laikui bėgant progresuoti ir sukelti rimtų problemų.

Patikros metu bus vertinama – ar sukant vairą negirdimi neįprasti garsai, pavyzdžiui, girgždėjimas, barškimas, bus patikrinama, ar automobilis (važiuojant tiesiai) netraukia į vieną pusę, bus patikrinta – ar visos jungtys yra tvirtai priveržtos ir nėra korozijos požymių.

Ką reiškia saugus vairavimas vairo kolonėlės atžvilgiu?

  • Venkite staigių judesių. Staigūs judesiai gali padidinti apkrovą vairo kolonėlei ir pagreitinti jos nusidėvėjimą.
  • Venkite važiavimo metu duobėtų kelių. Duobės ir nelygumai gali sukelti smūgius į vairo kolonėlę.
  • Tinkamai parkuokite automobilį. Parkuodami automobilį – venkite kliūčių.
  • Reguliariai plaukite automobilį. Purvas ir druska gali pagreitinti korozijos procesą.
  • Apsaugokite vairo kolonėlę nuo drėgmės. Jei automobilis stovi lauke – uždenkite jį arba naudokite specialias dangas, kurios apsaugos nuo drėgmės.
  • Po žiemos sezono kruopščiai nuplaukite automobilį. Žiemą naudojamos cheminės medžiagos gali pagreitinti korozijos procesą.

Kada kreiptis į specialistą?

  • Pastebėjus bet kokius neįprastus garsus arba vibraciją vairuojant.
  • Jei vairą tapo sunku sukioti arba jis užstringa.
  • Jei automobilis važiuojant tiesiai traukia į vieną pusę.
  • Jei po automobiliu atsirado tepalo dėmių.
  • Po stipresnio smūgio į vairą.

Prevencija yra geriausias būdas išvengti brangaus remonto. Reguliari techninė apžiūra ir tinkama priežiūra padės pratęsti vairo kolonėlės tarnavimo laiką ir užtikrins saugų vairavimą. Vairo kolonėlė yra sudėtingas mechanizmas, todėl remonto darbus patikėkite profesionalui. Mechanikas atliks išsamią diagnostiką ir pasiūlys tinkamą sprendimą – remontą arba keitimą.

Sugedusi vairo kolonėlė gali labai pabloginti automobilio valdymą ir kelti pavojų eisme, todėl, pastebėjus bet kokius neįprastus požymius – būtina nedelsiant kreiptis į specialistą.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0