Kaip išsirinkti naudotą automobilį

Kaip išsirinkti naudotą automobilį

Pateikiame keletą patarimų, kurie padės Jums išsirinkti devėtą automobilį ir neleis būti apgautam automobilių turguje. [dropcap_blue] 1 [/dropcap_b

Kaip nuplauti lietus ratus
Kaip pakeisti Audi A4 akumuliatorių
Kaip užvesti automobilį šaltyje
Kaip teisingai nusiplauti automobilį

Pateikiame keletą patarimų, kurie padės Jums išsirinkti devėtą automobilį ir neleis būti apgautam automobilių turguje.

[dropcap_blue] 1 [/dropcap_blue]Prieš perkant automobilį, paruoškit ir pasiimkit su savim mažą magnetu ką, susuktą į skudurėlį. Jį susukt tokiu būdu, kad jis vos vos laikytųsi ant šaldytuvo. Toks daikčiukas padės jums suprast, buvo automobilis patekęs į avariją ar ne.
[dropcap_blue] 2 [/dropcap_blue]Jūs turite sužinoti buvo perdažytas automobilis ar ne, ar ne prarūdijęs kėbulas. Ir tas ir tas, sumažina automobilio gyvavimo laiką, ir žinoma KAINĄ. Lipdukai, juostelės, užrašai dažniausiai skirti tam, kad paslėpti kėbulo defektus. Peržiūrėkite visas gumines ir plastmasines dalis, ant jų neturi būti dažų. Atidarykit kapotą, ir palyginkite dažų spalvas po kapotu ir ant kėbulo.
[dropcap_blue] 3 [/dropcap_blue]Patikrinkite kaip užsidaro visos durys. Atminkite, pas automobilį su geru kėbulu tarpai tarp kėbulo ir durelių turi būti vienodi.
[dropcap_blue] 4 [/dropcap_blue]Apžiūrėkite ratus. Labai svarbu yra, kad padangos susidėvėjimas būtų tolygus, nes kitaip tai rodo pakabos defektus (nors ir blogą suvedimą). Jeigu ratlankiai yra iš lengvųjų metalų lydinio, tai po smūgio gali atsirasti deformacija.
[dropcap_blue] 5 [/dropcap_blue]Dabar apie variklį. Benzino kvapo visiškai negali būti. Viskas po kapoto dangčiu turi būti švaru, kitaip purvas gali nurodyti tai, kad slepiamas koks nors variklio defektas ( pvz. alyvos nutekėjimas). Jei ką nors radot, yra galimybė, kad variklis buvo perkaitęs.
[dropcap_blue] 6 [/dropcap_blue]Pasistenkite surasti instrumentų žymes (ant varžtų). Jei rasite jų, tai reikš, kad į variklį jau buvo landžiota, reiškia buvo kažkokių gedimų. O tai gali ir pasikartoti.
[dropcap_blue] 7 [/dropcap_blue]Atidarykite alyvos įliejimo angos dangtį. Jei ant jo yra tokia substancija panaši į pastą ( juodos spalvos), tai reiškia, kad variklio tepimo sistema yra ne visiškai tvarkinga, arba gali būti net toks variantas, kad variklis buvoKaip_issirinkti_naudota_automobili_

perkaitęs. Visiškai tvarkingame variklyje, viskas ką jūs pamatysite viduje turi būti auksinio atspalvio.
[dropcap_blue] 8 [/dropcap_blue]Jei yra atskira anga ant radiatoriaus, tai gerai ją apžiūrėkite. Rūdys ant jos gali reikšti (vėl) variklio perkaitimą. Antifrizas ar tosolas gali būti bet kokios spalvos, bet jis turi būti permatomas, be visokių priemaišų. Ant jo paviršiaus neturi būti alyvos dėmių.
[dropcap_blue] 9 [/dropcap_blue]Apžiūrėkite visas gumines dalis. Ant jų neturi būti jokių įtrūkimų. Labai atidžiai apžiurėkite aukštos įtampos laidus(AIL), ir visus dirželius. Jei AIL atrodo taip, lyg per juos perėjo švitriniu popieriu, tai gali reikšti, kad norima nuslėpti pagaminimo datą (ant jų tai dažnai rašoma), arba jų senumą.

 
[dropcap_blue] 10 [/dropcap_blue]Užveskite variklį, atidarykite alyvos užpilimo angos dangtį. Patikrinkite, kad iš ten neitų išmetamosios dujos. Tai reikštų, kad greitai prireiks bloko remonto.
[dropcap_blue] 11 [/dropcap_blue]Patikrinkite išmetamąsias dujas. Jos turi būti blankiai-pilkos. Jei juodos- kuro sistemos defektas, jai mėlinos- į degimo kameras patenka alyva.
[dropcap_blue] 12 [/dropcap_blue]Patikrinkite pakabą. Dabar truputi pravažiuokite. Kai pradedat judėt, neturi būti jokių pašalinių garsų. Stabdant irgi. Sustokite. Išsukit vairą iki galo, bandykit pajudėt. Tokioj padėtyje, pašaliniai garsai reikštų „granatų“ defektus.
[dropcap_blue] 13 [/dropcap_blue]Stabdžiai. Ant asfalto staigiai iki galo paspauskit stabdžius. Išeikit, apžiūrėkit likusias žymes.

Jos turi būti simetriškos ir tiesios. Stabdant vairo neturi traukti į kurį nors šoną.

[dropcap_blue] 14 [/dropcap_blue]Apžiūrėkite amortizatorius. Ant jų neturi būti alyvos žymių.

 
[dropcap_blue] 15 [/dropcap_blue]Pasukiokit vairą. Jokių pašalinių garsų neturi būti.

 
[dropcap_blue] 16 [/dropcap_blue]Perkant Dyzelinį aparatą, padirbus varikliui ir jį išjungus jis turi baigti dirbti tą pačia akimirką. Jei pasukus užvedimo raktu-ką išjungt variklį susidaro įspūdis, jog alkūninis velenas dar keletą kartelių prasisuko, reiškia, jog variklis jau gerai „pavargęs“.

 
[dropcap_blue] 17 [/dropcap_blue]Kitas patarimas perkant dyzelinį variklį – pažiūrėti, ar guminės žarnos, kuriomis teka aušinamasis skystis, nėra labai kietos, nes jei jos kietos – reiškia, jog į aušinimo sistemą patenka slėgis iš cilindrų, o tai pirmasis rimto remonto požymis.
[dropcap_blue] 18[/dropcap_blue]Reikia atkreipti dėmesį į priekines lempas – jos turi būti to paties gamintojo. Skirtumas gali reikšti buvusį priekio defektą.
[dropcap_blue] 19 [/dropcap_blue]Kiek įmanoma daugiau apžiūrėti įvairių detalių, ant kurių įspausta pagaminimo data. Jei daug kur skiriasi – mašina buvo perrinkinėjama, o tai gali būti avarijos ar net skendimo požymis.
[dropcap_blue] 20 [/dropcap_blue]Elektros instaliacijoje automobilių gamintojai nenaudoja buitinių „izoliacijų“, todėl į tai reikėtų atkreipti dėmesį
[dropcap_blue] 21 [/dropcap_blue]Dar svarbu, nors pasitaiko retai, bet atkreipti dėmesį, ar nėra perkalti kėbulo (po kapotu) numeris. Tai gali sudaryti problemų ne tik registruojant Regitroje, bet ir vykstant į užsienį.
[dropcap_blue] 22 [/dropcap_blue]Jei nuėmus gumą nuo oro filtro ir pirštu patrinus iš vidaus yra tepalo – reiškia su motoriuku problemos.
[dropcap_blue]23[/dropcap_blue]Reikia užvedus variklį užtraukti rankinį stabdį ir įjungus bėgį iš lėto leisti sankabą. Jei mašina pradeda gesti tai gerai, jei ne – tai gali reikšti sankabos defektą t.y. buksuoja sankaba ir artimiausiu metu reiks keisti.
[dropcap_blue] 24 [/dropcap_blue]Dar perkant automobilį reikėtų pajunginėti pavaras, nes gali buti kad susidėvėję(s) bėgio ar daugiau sinchronizatorius.
[dropcap_blue] 25 [/dropcap_blue]Dar ne esminis dalykas, bet labai dažnai pasitaiko, kad niekas netikrina el. langų – o dažniausiai gale jie neveikia. Todėl patartina patikrinti.
[dropcap_blue] 26 [/dropcap_blue]Kėbulas: Reikia pažiūrėti tarpus tarp kėbulo dalių. Nelygus tarpai rodo buvusį defektą ir nemokšišką darbą.
[dropcap_blue] 27 [/dropcap_blue]Patikrinti visus jungiklius, nes kartais tik nuvarius į TA pastebima, kad neveikia valytuvai ar lempos, jau nekalbant apie kruizo kontrolę ar klimato valdymą.
[dropcap_blue] 28 [/dropcap_blue]Patikrinkite ar nenuimtas katalizatorius, nes atliekant techninę apžiūra, katalizatorius būtinas.

 
[dropcap_blue] 29 [/dropcap_blue]Visiems perkantiems bet kokios markės auto – skirkit laiko variklio šildymui iki kol įsijungs ventiliatorius (įjunkit šviesas, galinio lango pašildymą, tai užims nedaug laiko). Dažnai būna, kad tas ventiliatorius taip ir ne įsijungia – dėl elektros įvado pažeidimo arba paties ventiliatoriaus gedimo. Paskui tai priklausomai nuo markės nemažai kainuoja (diagnostika, keitimas arba remontas). Be to įšilus varikliui iki reikiamos pagal tehn.charakteristikas temperatūros turi kristi apsukos iki 500-900 aps/min (nuo variklio tipo). Jei jos nekrenta – tai parodo laisvos eigos vožtuvo gedimą arba termostato (neužsidaro) gedimą, tai papildomos kuro sąnaudos ir lėšos į remontą.
[dropcap_blue] 30 [/dropcap_blue]Patarimas: kadangi dažniausiai darinėjamos vairuotojo durelės, sulyginkite vairuotojo durelių viršutinį kraštą su galinių durelių viršutiniu kraštu – jei vairuotojo durelės keliais milimetrais žemiau, mašina pravažiavus gerokai daugiau negu 100’000 km.
[dropcap_blue] 31[/dropcap_blue]Šioks toks būdas sužinoti apie automobilio tikrąja ridą: atkreipkite dėmesį į automobilio pedalus, jei jie labai susidėvėję (nusitrynusi viršutinė pedalo dalis) ar vairas labai susidėvėjęs, o automobilio rida maža, tai gali būti apgaulė.
[dropcap_blue]32 [/dropcap_blue]Jei yra galimybė, tai išvažiuokite į kokią ilgesnę distanciją ir gerai paspauskite akceleratoriaus pedalą. Kai sustosite, palūkėkite keletą minučių, jei iš po variklio lašės tepalai, tai jau reiškia, kad kažkur varo tepalą – gali būti rimtesnis variklio gedimas.
[dropcap_blue] 33 [/dropcap_blue]Pirkdami auto šiltuoju metų laiku būtinai pažiūrėkit kaip šildo auto vidų, nes dažniausiai žmogus sužino žiemą, kad jo auto nešildo.
[dropcap_blue] 34 [/dropcap_blue]Patarimas: Atkreipkite dėmesį i automobilio stiklus, tiksliau į užrašus ant jo, kad būtų originalus automobilio gamintojo ženklas. Ypač ant klijuojamų stiklų – tai priekinio ir galinio,- jei gamintojo ženkliuko nebus, tai vadinasi stiklas keistas tik įdomu dėl ko (gal daužta)??? Galima įvertinti ir tai kad stiklas gali būti keistas paimtas originalus iš auto laužyno.
[dropcap_blue]35 [/dropcap_blue]Tikrinant dyzelinio auto variklį, atidarykite bakelį, kur pilasi aušinimo skystis, jame neturi būti burbuliukų. Jei burbuliuoja – reiškia galvos ar tarpinės defektą. Ant laisvų apsukų gali nesimatyti, tai lėtai tempkite akceleratoriaus trosą ir žiūrėkite. Variklis turi dirbti gražiai be jokių papildomų garsų, lėtai spauskite akceleratorių ir klausykite. Taip pat atidarius dangtelį variklio, kur pilami tepalai, tepalų neturi taškyti ir kelti į viršų, tai reikštų, kad žiedams pabaiga, o tai, kad nėra kompresijos. Išskyrus atvejus, kai iškart po dangčiu stovi grandinė, pvz Mercedes Benz, ten ir turi taškyt, tai nuo grandinės. Dar – užsivest dyzelis turi iškart iš pirmo suktelėjimo ir užgest Kaip_issirinkti_naudota_automobili_0iškart tik išjungus.
[dropcap_blue] 36 [/dropcap_blue]APD (automatinės pavarų dėžės) testavimas:

 

[dropcap_blue] 37 [/dropcap_blue]APD alyva turi būti šviesi ir nedvokti degėsiais.

 
[dropcap_blue] 38 [/dropcap_blue]Tepalo lygis APD matuojamas veikiant varikliui, prieš tai selektoriaus rankena turi būti perjunginėta į visus režimus (P;R;N;D;1;2;3).
[dropcap_blue] 39[/dropcap_blue]Tepalo lygis turi atitikti esamą tepalo temperatūrą APD.Temperatūra užrašyta ant matuoklės.Jei ant matuoklės yra pažymėta tik min ir max riba, tai įkaitusioje dėžėje lygis turi būti – iki max ribos.
[dropcap_blue] 40[/dropcap_blue]Įjungus D arba R režimą automobilis turi pradėti riedėti ne vėliau, kaip po 1,2 s.
[dropcap_blue] 41 [/dropcap_blue]Sustojus nedidelėje įkalnėje D režime automobilis neturi riedėti atgal.
[dropcap_blue] 42[/dropcap_blue]Važiuojant dideliais variklio apsisukimais, režimais 3;2;1 staiga atleidus akceleratoriaus pedalą turi jaustis automobilio stabdymas (selektoriaus rankenos neperjunginėkite jei variklio apsisukimai viršija 4 000 per min, ir aplamai nejunginėkite mašinai važiuojant tai nesuklysite ir netyčia nesulaužysite dėžės).
[dropcap_blue] 43 [/dropcap_blue]Yra daugiau APD testų, bet jie pavojingi pačiai APD.

 

[dropcap_blue] 44 [/dropcap_blue]Pastatykite automobilį lygioje vietoje ir ištiesintais priekiniais ratais. Patikrinkite priekinės ir galinės ašies važiuoklę. Pridėkite po 2,3 ar 4 pirštus kiek telpa (tarp rato ir kėbulo) ir palyginkite kitos pusės – jei yra skirtingi tarpai vadinasi galėjo būti daužta ar sutrenkta gerokai važiuoklė.
[dropcap_blue] 45 [/dropcap_blue]Visada pasikėlę kapotą pažiūrėkit ar yra amortizatorių apsauginiai dangteliai(kuriuos pamiršta uždėt pakeičiant). Viršutinė sparnų dalis, kuri yra po kapotu jį uždarius – turi būti lygi lygutėle, nes būna kad nuo kapoto uždarinėjimų atšoka dažai ir neryškiai matosi, kad sparnas dažytas, o kapotas dažnai atidarinėjamas – tai reiškia ir daužtą ir kad dažnai genda. Patį kėbulą labai atidžiai apžiūrėkite – jis turi būti lygus lygutėlis, o jei matosi mili bangelės – reiškia dažyta, o tai ir daužta ar keista. Variklis geriau kad neplautas – nes matosi tepalų žymės ir jo išbėgimo vieta. Pasukus vairą iki galo negali girdėtis cypimo. Turi ūžti tik stiprintuvo varikliukas. Dažnai apgaudinėja dėl ABS. Tokiu atveju įsibėgėjat ir stabdot staigiai – jei čiuožia tai nėra abs (arba neveikia), o jei šokinėja tai yra abs. Be to vairas jei nelygiai stovi, o ratai lygiai,- tai reiškia arba traukė sulankstyta arba reikia suvedimo. Su pirštu stipriai patrynę kėbulą turi būti švaru, o jei pirštas pasidengia slidžiu sluoksniu – tai reiškia poliruota ir taip bandoma paslėpti nežymius įbrėžimus. Patarimas – pirkdami automobilį nepagailėkit 30 minučių jos apžiūrai.
[dropcap_blue] 46 [/dropcap_blue]Prieš pirkdami auto įsitikinkite, kad priekinių farų šviesos spektras sklinda į dešinę aukštyn nuo centro, o ne į kairę aukštyn, kaip auto pritaikytų važinėti kaire kelio puse (UK variantas). Retkarčiais taip nutinka, kai bandoma sutaupyti atstatinėjant daužtą tr. pr. ir renkantis detales kurios yra išardytos iš auto kuriose vairas dešinėje pusėje. Jei techapžiūra pamatys, o jie tikrai pamatys, tai jums teks gaišti savo brangų laiką ieškant kitos faros(farų) bei leisti savo sunkiai uždirbtus pinigus. Beja nervai neatsistato.
[dropcap_blue] 47 [/dropcap_blue]Perkant naudotą automobilį reikia žvilgtelėt į priekinius įjungtus žibintus ir stebėt ar jie pilnai apsišviečia, ar nėra rudų dėmių. Priešingu atveju tai reiks išdegusius žibintų reflektorius ir tokiu atveju žibintai tamsoje gali šviest kaip prožektoriai – į vieną tašką.
[dropcap_blue] 48 [/dropcap_blue]Įjunkite ventiliatorių didžiausiu pajėgumu ir prie ventiliacinės angos pauostykite ar nėra degėsių smarvės, o dar baisiau dūmų. Taip pat pažiūrėkite ar nėra išlūžusios ventiliacinės šachtos sklendes, ar jos užsidarinėja.
[dropcap_blue] 49 [/dropcap_blue]Dėl variklio galvutės tarpinės nesandarumo nustatymo: esant tarpinės defektui aušinimo sistemos žarneles tampa labai kietos iš kart užvedus variklį, aušinimo skysčio lygis stipriai mažėja, dirbant varikliui jį gali varyti lauk per išsiplėtimo bakelio vožtuvą. Normaliom sąlygom aušinimo sistemos žarnelės turi būti pakankamai kietos, nes sistemoje susidaro gan didelis slėgis, koks jis rašoma ant bakelio kamščio, virš-slėgis yra „nuleidžiamas“ vožtuvo pagalba, kuris yra bakelio kamštyje. Pagrindiniai trūkusios tarpinės požymiai – burbulai išsiplėtimo bakelyje, traukiant akceleratoriaus trosą, tai labai gerai matosi, bakelis turi būti atviras, tepalo spalva, antifrizo konsistencija, nešildo salono pečiukas esant nedidelėms apsukom, netolygus variklio darbas (nedirba cilindras-ai). O slėgio turi būt ir tvarkingoj sistemoj, tai įtakoja aušinimo efektyvumą.
[dropcap_blue] 50 [/dropcap_blue]Dar apie automatinę dėžę. Jei mašina perkat „nuo tralo“, automatinė pavarų dėžė tikrinama taip: įjungiama D padėtis, nuspaudžiami stabdžiai ir palengva keliami variklio sūkiai iki 2500. Neturi jaustis jokios pašalinės vibracijos.
[dropcap_blue] 51 [/dropcap_blue]Pirkdami automobilį su oro pagalvėmis priekinėse sėdynėse (gale sėdintiems) pakiškite ranką ir ištraukite laidą, kuris po priekine sėdyne,- jei jis sujungtas, apvyniotas izoliacija, kartais ir spalvos nesutampa – vadinasi keisti diržai… o ir pagalvės jau bus šovę…
[dropcap_blue] 52 [/dropcap_blue]Prieš perkant mašiną, jau pasirinkus modelį – patikslinti šio modelio pradėjimo gaminti metus ir serijos pabaigą. Po to būtinai išstudijuoti šio modelio taip vadinamas „vaikiškas lygas“. Internetas (geriau vakarietiškas), specializuoti servisai, seni vairuotojai. Ir nevertėtų pirkti 1-ų ir paskutinių serijos gaminimo metų automobilių.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar
    Vilmantas 4 m.

    Daug ir naudingų patarimų. Tačiau nelabai supratau kaip reikėtų tikrinti ar automobilis nedaužtas su magnetuku?

  • comment-avatar
    Gabrielius 1 m.

    Vilmantai, tam, kad patikrinti, ar nešpakliuota. Jeigu yra nors nedidelis sluoksnis – magnetukai atkris.

  • comment-avatar
    Vilmantas 1 m.

    Zeurei geras straipsnis. Padejo perkant automobili

  • comment-avatar
    Antanas 1 m.

    Nors straipsnis ir įdomus, vargu ar kas nors, pirkdamas mašina, žaisis su skudurėlių ir magnetukais. Geriau jau arba vežti automobilį į autoservisą ir tikrinti, arba pirkti iš agentūrų.

  • comment-avatar
    Viktorija 12 mėn.

    Aš pastarąjį automobilį pirkau pirikupo Kadangi pati nelabai nusimanau apie automobilius, važiavau į servisą ir meistras kaip tik patikrino daugumą iš šitų punktų. Labai naudingas straipsnis, net gerai būtų atsispausdinti šiuos punktus prieš perkant automobilį.

  • comment-avatar
    Vairuotojas 9 mėn.

    Patarimai tikrai geri. Norint įsigyti dėvėtą, bet geros būklės automobilį, verta pasinaudoti kai kuriomis iš šių taisyklių.

  • DISQUS: 0