...

Kaip teisingai prižiūrėti automobilio ratlankius

Kaip teisingai prižiūrėti automobilio ratlankius

Kaip užvesti automobilį šaltyje
Kaip pačiam pasikeisti automobilio alyvą?
Vaizdo registratorius – Navitel R1000
Kaip sužinoti automobilio spalvos kodą
Kaip pakeisti Audi A4 akumuliatorių

Gražus nuplautas ir spindintis automobilis tikra puošmena. O gražūs ir tvarkingi automobilio ratlankiai kaip gražūs odiniai vyro batai, tikrai traukia visų moterų dėmesį. Lengvojo lydinio ratlankiai gali labai lengvai į teigiamą pusę pakeisti automobilio išorę ir tai dažniausiai būna pati pirmoji pridėtinės vertės suteikianti investicija į automobiliui.

Faktas tas, kad gražius dalykus reikia tinkamai prižiūrėti. Net ir tiesiogiai nekontaktuodami su keliu automobilio ratlankiai vis tiek dėvisi, gali sulinkti, skilti ar būti paveikti korozijos. Būtent tai skatina nešvarumai, besikaupiantys ant ratlankių, netinkama jų priežiūra arba iš vis jos nebuvimas.

Ratlankiai yra vieni purviniausių automobilio dalių. Ant jų kaupiasi purvas, stabdžių kaladėlių dulkės, kurios prilimpa prie įkaitusio paviršiaus, taip pat įvairios apnašos nuo kelio: smala, dulkės bei žiemą barstoma druska.

Natūralu, kad nusipirkus naujus ar susiremontavus ir persidažius senus aliumininius ratlankius, norisi juos kuo ilgiau išlaikyti blizgančius. Priežiūrai reikia laiko ir kruopštumo – tačiau rezultatas to vertas. Juk smagu žvelgti į automobilį su dailiais ir spindinčiais ratlankiais.

Kaip teisingai prižiūrėti automobilio ratlankius

 

1. Reguliarus ratlankių plovimas – bent du kartus į mėnesį. Jeigu pravažiuojamas kilometražas yra labai didelis, tuomet skirti laiko ratlankių priežiūrai patartina dažniau;

2. Plauti reikia tik atvėsusius ratlankius, nes naudojamas ratlankių valiklis gali palikti dėmių, kadangi vanduo ant įkaitusio paviršiaus džiūsta labai greitai;

3. Pradedant plovimą, neskubėti valyti purvo ir apnašų – ratlankius pradžioje nuskalauti švelnia srove;

4. Užpilti ant ratlankių specialų nešvarumų tirpiklį ir šiek tiek palaukti, kol jis pradės veikti;

5. Ratlankius valyti su minkšta kempine ar minkštais skirtingo dydžio šepečiais, nebraižančiais paviršiaus;

6. Nepamiršti išvalyti ir ratlankių veržlių vietų, nes ten būna prisikaupę daug purvo ir stabdžių kaladėlių dulkių;

7. Nuvalyti ne tik ratlankių išorę, bet ir vidinę plokštumą, ant kurios visuomet būna pilna nešvarumų;

8. Išvalius ir nuplovus ratlankius juos vėl nuskalauti švariu vandeniu;

9. Įsisenėjusias dėmes, kurių nepavyko nuplauti, galima pašalinti su „Coca Cola“ arba citrinos rūgštimi, kuri puikiai nuima įsisenėjusių stabdžių kaladėlių dulkių sluoksnį;

10. Šlapius ratlankius nusausinti su minkštu audiniu, skirtu specialiai ratlankių valymui. Jo nereikėtų labai stipriai spausti, nes gali būti likusių neišplautų vietų, kuriose susikaupęs purvas gali subraižyti ratlankio paviršių;

ratlankiai

Ratlankių saugojimas važiuojant

Parkuojant automobilį, reikia stengtis neprivaryti jo prie pat bordiūro, kad nebūtų „nudrožtas“ ratlankio kampas. Išsukant iš aikštelės, kuomet automobilis yra pastatytas šalia aukšto bordiūro, atkreipti dėmesį ar netyčia priekiniu ar galiniu ratu nebus kabinamas išlindęs bordiūras.

Važiuojant mieste reikia stebėti kelio nelygumus ir didesnes duobes. Taip pat maksimaliai sulėtinti automobilį, esant kelio remonto darbams, kur dažnai būna daug stačių kelio nelygumų.

Ypač akylai važiuoti, stebint kelio nelygumus, reikia vairuotojams, kurių automobiliai yra su žemo profilio padangomis, nes pataikius ratus į didesnę duobę, ratlankis gauna didelį smūgį ir gali būti sulankstytas.

Važiuojant užmiestyje reikia stengtis labai nepriartėti prie kelkraščio, nes kartais ten pasitaiko „išgraužto“ asfalto ir susiformavusių duobių. Ypač į tai reikia atkreipti dėmesį siauresniuose keliuose, kuomet prasilenkiant su iš priekio atvažiuojančiu automobiliu, būtina vienu ratu išvažiuoti į kelkraštį. Kad nebūtų dešinės pusės „ratams staigmenų“ – geriau siaurais keliais nelėkti kaip akis išdegus ir visuomet numatyti, ar prasilenkimo metu bus saugu nukreipti ratus į kelkraštį.

Pamačius ant kelio didesnį akmenį ar kitą kliūtį, esant galimybei geriau ją apvažiuoti, o ne kirsti tiesiai su ratu. Siaurių „gulinčių policininkų“ taip pat neverta pervažiuoti dideliu greičiu, nes tiek jie, tiek didesnės duobės pridaro žalos ne tik ratlankiams, bet ir ratų geometrijai.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0