...

Kaip teisingai nusiplauti automobilį

Kaip teisingai nusiplauti automobilį

Navitel T500 – ne tik planšetinis kompiuteris
Kaip išsirinkti tinkamą starterį savo transporto priemonei?
Kaip nuvalyti apšalusį priekinį stiklą
Ruošiatės kelionei automobiliu? Nepamirškite šių daiktų
Kaip naudotis valomuoju moliu (Clay bar)

Purvinas automobilis atrodo ne kaip, tačiau ir nuplautas kartais atrodo prastai, matosi kalkių nuosėdos, ką daryti kad jų nebūtų? Mes bandysime patarti. Po žiemos sezono, taip pat seniai neplovus automobilio, reikėtų vengti automatinių plovyklų. Todėl, kad jose automobilis gal būti labai subraižomas. Čia kėbulą dengiančios abrazyvinės dalelės visiškai nenuplaunamos aukštu vandens spaudimu, dėl to, besisukant šepečiams, jos „nušlifuoja“ kėbulo paviršių.  Todėl, jeigu mašinos šonai purvini, geriausia plauti rankomis, naudojant vandens žarną arba naudoti namų plovyklą (tokios vis labiau populiarėja). Kibiras su vandeniu ir kempinė – irgi ne pats geriausias variantas.

Kaip prisijungti prie Facebook

Pagrindiniai automobilio plovimo principai

Visas dulkes ir žiemos purvą plauname tiesiog leisdamiesi nuo viršaus žemyn, o pabaigiame pačiais purviniausiais darbais – gramdydami susikaupusius nešvarumus nuo buferių, slenksčių ir automobilių ratų.

Automobilį tinkamai „išmuilavus“ vertėtų nepagailėti vandens, kad nuplautume visas automobilinio šampūno liekanas. To nepadarius ant dažų paviršiaus lieka negražūs muiluoto vandens pėdsakai. Dėl tos pačios priežasties nuplautą automobilį vertėtų gerai nusausinti, nes tik tuomet jo paviršius atrodys be priekaištų.

[info] Niekada nenaudokite jokių buitinių virtuvei skirtų ploviklių ar valiklių. Šios priemonės skirtos tirpinti riebalus, nešvarumus, suodžius virtuvėje ir jos gali paveikti automobilio dažų vaškingą apsaugą. Verta prisiimti ir laikytis taisyklės – jei valymo priemonė skirta naudoti virtuvėje, ją ir reikia ten naudoti. [/info]

automobilio_plovimas

Kibiras ar vandens srovė?

 

Plaunant automobilį pačiam vienas iš bjauresnių dalykų yra prie automobilio nešioti vandens kibirus. Be viso to, šliūkštelėjimas iš kibiro nenuplauna automobilio taip gerai, kaip stipri vandens srovė, todėl dauguma automobilininkų taikosi mašinas plauti ten, kur galima pasinaudoti žarna su stipria vandens srove. Plaunant automobilį tokiu būdu vertėtų prisiminti bent keletą pavojų.

„Aukšto slėgio vandens čiurkšlės yra gana pavojingos automobiliui. Net automobilių plovyklose aukšto slėgio vandens srovė naudojama gana specifinių vietų, pvz. ratų arkų švarinimui, o pačiam kėbulo paviršiaus plovimui naudojama nors ir intensyvi, tačiau ne tokio didelio slėgio vandens srovė.

Štai senuose automobiliuose po dažų sluoksniu vietomis neretai slepiasi storesnis ar plonesnis glaisto sluoksnis, o itin stipri srovė minėtą glaistą gali net nudaužyti. Ne ką mažiau stipri srovė pavojinga ir šviežiai dažytiems paviršiams. Tai vertėtų prisiminti, nes kitu atveju, po tokio automobilio plovimo gali prireikti apsilankyti jau mano dirbtuvėse.

Tad, norėdami gero savo automobiliui, neatsukite čiaupo iki galo – vandens srovė jokiu būdu negali būti pernelyg stipri.

[warning] Karštuoju metų laiku ne vienas vairuotojas įsigudrina automobilį nusiplauti kieme ar prie vandens telkinio. Abiem atvejais tai daryti draudžia įstatymai ir gali tekti sumokėti baudą iki 2 tūkst. Lt. [/warning]

 

Šampūnai, poliravimas ir vaškavimas

 

Retas vairuotojas savo automobilį „maudo“ be specialaus šampūno. Visų automobilinių ploviklių sudėtyje yra aktyvių medžiagų, kurios padeda greičiau atskirti nešvarumus nuo automobilio kėbulo. Jei plaunant automobilį be specialių ploviklių mes sunaudotume kokius aštuonis kibirus vandens, naudodami specialias priemones išsiverstume tik su kokiais trimis kibirais.

Tačiau po pavasarinio automobilio prausimo neretai pamirštame kitą svarbią procedūrą – tai kėbulo paviršiaus poliravimas ir vaškavimas. Geriau įsižiūrėję, net ir ant švariausiai nuplauto automobilio paviršiaus mes pastebėtume miniatiūrinių įbrėžimų. Poliravimo tikslas –tuos nelygumus pašalinti.

„Daugelio polirolių naudojimas yra visai paprastas – specialia kempine ar minkštu natūralaus pluošto skudurėliu padengiame kėbulo paviršių plonyčiu poliravimo pastos sluoksniu ir paliekame kelioms minutėms apdžiūti. Po trumpos pertraukėlės sausu natūralaus audinio skudurėliu triname tol, kol paviršius pradeda blizgėti, o jūs, braukdami skudurėlį dažų paviršiumi, nejaučiate jokio pasipriešinimo,“ – aiškino automobilių dalių ir automobilinės kosmetikos pardavimų specialistas Saulius Grigaitis.

Po kėbulo paviršiaus poliravimo būtinai pasirūpinkite ir ilgalaike poliruoto dažų ir lako sluoksnio apsauga, t.y. vaškavimu. Vaškavimo procesas yra toks pats, kaip ir poliravimo – vėl tenka ilgiau ar trumpiau pasidarbuoti minkštais skudurėliais.

Taip padengtas kėbulo paviršius bus ne tik geriau apsaugotas nuo neigiamo kelio dulkių ar purvo poveikio – poliruotą ir vaškuotą automobilio paviršių bus daug paprasčiau nuplauti. Atkreipkite dėmesį ir į tai, kad poliravimu ir vaškavimu specialistai pasirūpinti pataria bent keletą kartų per metus.

automobilio_plovimas_merginos

 

Svarbūs klausimai:

 

Kaip dažnai reikia plauti automobilį?

Gyvenant mieste automobilį nepriklausomai nuo oro sąlygų rekomenduojama plauti kartą per savaitę ar nors kelis kartus per mėnesį.

2. Ar purvas kenkia automobiliui?

Aplinkoje esantys suodžiai, rūgštys ir kitos lakiosios medžiagos, sudarančios smogą, lengvai prilimpa prie automobilį dengiančių dulkių ir sudaro automobilio dangai žalingą riebalų plėvelę. Todėl saugant ir tausojant automobilį jį būtina periodiškai „išlaisvinti“ nuo susikaupusių žalingų medžiagų.

3. Ar reikia automobilį plauti žiemą?

Žiemos metu automobilį plauti yra net svarbiau nei vasarą, nes automobiliui kenkia ne tik smėlis ir sniegui tirpinti naudojamos druskos, bet ir dervos, asfalto dulkės, kurias sukelia dygliuotos padangos. Ilgai nenuvalytos asfalto dulkės ir dervos įsigeria į automobilio dažus ir vėliau jas galima pašalinti tik naudojant specialias priemones.

4. Kaip žiemos metu važinėti švariu automobiliu ir nesibaiminti dėl užšąlančių durelių ar kitų dalių?

Džiovinant nuplautą automobilį vandens likučiai iš automobilio tarpdurių yra išpučiami stipria oro srove. Be to, prasidedant šaltajam metų laikui automobilio tarpus būtina sutepti silikoninėmis medžiagomis.

5. Kas lemia automobilio plovimo kokybę?

Automobilio plovimo kokybę lemia keturi veiksniai: temperatūra, chemikalų koncentracija, mechaninis poveikis ir laikas. Vienam iš elementų sumažėjus jį reikia kompensuoti kitu. Pavyzdžiui, žiemą nukritus oro temperatūrai plovyklose paprastai yra didinama cheminių medžiagų koncentracija arba jų kiekis.

Plovimo kokybę lemia ir šepečių sudėtis. Vienose plovyklose naudojami polietileno šepečiai, kurie geriau pašalina purvą, o kitose poliuretaniniai, porėti, minkštesni, švelniau plaunantys ir labiau automobilį tausojantys šepečiai.

6. Kuo skiriasi įvairios plovimo programos?

Priklausomai nuo programos automobilis tiesiog kruopščiai nuplaunamas arba dar papildomai išvaškuojamas.

Vaškuojamųjų programų metu vaškas į automobilį yra „įtrinamas“ šepečiais. Prie vašku padengto paviršiaus mažiau limpa dulkės ir purvas, be to, vizualiai atnaujinami automobilio dažai, plastikinės detalės, paviršius tampa lygesnis, labiau blizga.

7. Kuo automobilio paviršiui naudingas vaškas?

Veikiami aplinkos druskų ar industrinių nuosėdų dažyti, polimeriniai ir guminiai paviršiai išporėja ir blunka. Vaškuojant specialiomis priemonėmis, kuriose pritaikytos šiuolaikinės technologijos ir yra mažų nanodalelių net ir mažiausi dažytų paviršių įtrūkimai yra užpildomi vašku ir susidaro vientisa apsauginė plėvelę. Šepečiais vaškas gerai įsitrina net į kietų ir subraižymams atsparesnių dažų mikroporas. „ORLEN“ degalinių plovyklose naudojamos automobilio priežiūros priemonės, pagamintos naudojant naujausias technologijas.

Švarus ir išvaškuotas automobilis ne taip stipriai apledėja, o ledo danga ne tik nėra maloni pačiam vairuotojui, bet taip pat kenkia automobilio paviršiui.

8. Kuo skiriasi skirtingi plovikliai?

Automatinėse plovyklose automobiliui plauti naudojama keletas skirtingų produktų.

Putos, kuriomis apipurškiamas automobilis, paruošia jį plovimui. Putose yra gausu paviršinio aktyvumo medžiagų kurios sugeba prisijungti purvo daleles. Pati putų struktūra leidžia joms ilgiau išsilaikyti ant plaunamo paviršiaus ir „prijungti“ daugiau purvo dalelių.

Pagrindinė šampūno paskirtis yra nuplauti patį automobilį. Šampūno sudėtyje taip pat yra paviršinio aktyvumo medžiagų, tačiau jos yra kitos rūšies, t.y. sugeba pašalinti purvą, kurio neįveikė putos. Viena iš svarbių šampūno paskirčių – išlaikyti švarius plovyklos šepečius, t.y. neleisti purvui „prilipti“ prie plovyklos šepečių. Švarūs šepečiai ne tik geriau plauna, bet ir apsaugo automobilio paviršių nuo pažeidimų: jei plovyklos šepečiai aplipę purvo ir smėlio dalelėmis plaunamas paviršius gali būti subraižytas. Kai kurių šampūnų sudėtyje taip pat yra vandenį minkštinančių priedų, kurie pagerina plovimo kokybę.

Priklausomai nuo sezono skiriasi ir purvas kurį reikia nuplauti. Vasaros metu tai vabzdžių liekanos, dulkės, smėlis, kelio purvas ir pan. Žiemos metu – druskos, kelio purvas ir dervos. Todėl, priklausomai nuo sezono, turi būti naudojami skirtingi šampūnai.

Be šampūnų plovyklose dar būna naudojama cheminė džiovinimo priemonė, kuri suskaido vandens plėvelę ir vanduo lengviau nupučiamas nuo automobilio paviršiaus.

Ploviklių kokybę lemia veikliosios ploviklių savybės, kurios priklauso nuo paviršinio aktyvumo medžiagų mišinio. Viena veiklioji medžiaga įprastai gali prisijungia tik vieno tipo purvo daleles. Kuo daugiau skirtingų paviršinio aktyvumo medžiagų yra ploviklyje, tuo jis veiksmingesnis. Be to, kuo smulkesnės veikliosios medžiagos dalelės tuo daugiau purvo dalelių gali prisijungti tas pats veikliosios medžiagos kiekis – geriau pašalinamas purvas.

KOMENTARAI

WORDPRESS: 2
DISQUS: 1